Sunday, April 06, 2008

Nostalgia..

My brother dah nak bertunang dah..and time like this dot extra rindu kat arwah mak..kesian jugak Boy mak tak sempat tengok dia bertunang..and dot teringat masa dot bertunang dulu..arwah mak yg setel semua..dot langsung tak amik tau pasal kenduri segala..and my parents really went all out to organise me a wonderful event..

So sekarang since mak dah takde..dot try my best to handle things that my brother need help with..seb baik ade banyak pengalaman handling my own wedding..tapi still lah rindu mak..aku tatau lah canne perasaan boy..tapi masa aku beberapa hari nak kawen dulu..aku duduk menangis teresak esak tepi kubur mak..sebab rasa rindu sangat kat dia..tapi Boy tuh strong..so he should be able to handle the emotional stress better..

Aku nih nampak jek strong..and believe me kalau aku tengah marah or aku nak prove a point..memang seriyes aku boleh..tapi dalam family memang aku lah yg paling ratu air mata (maybe second belakang Opah..huhuhuh)..

Aku suka Opah dah duduk ngan kitaorg..menyampah aku tengok perangai uncle aku sorang2 nye anak opah yg tinggal tuh..bagus jugak kalau cousin aku anak dia baca blog aku..tapi aku sure dia tak baca..

ade sekali tuh, after mak dah meninggal..Opah masok sepital..so bila nak buar tuh..abah offer nak hantar dia balik kampung..tapi masa tuh la menantu perempuan aka bini uncle aku tuh sebuk sebuk pasal "jangan menyusahkan abah".."still ade anak lelaki" dan whatever shit tah..
pegi lah mampos! selama hari nih pon..sejak aku kecik..masa mak ader or dah takde sekarang..memang family aku jek yg amik tahu hal opah..macam mana diaorang nak amik tau sedangkan balik kampung melawat opah pon setahun sekali..or 2 tahun sekali..then sibuk plak nak bising2 bila opah masok sepital..aku dah ready nak gadoh dah..diaorang nak jadik dramaqueen tapi tatau I'm a bigger one!..tapi abah tuh baik..nasihat aku suruh bertenang..kalau ikut aku aku nak kasik jek .."makcik/pakcik..selama hari nih tak pedulik kenapa sekarang nak sebuk plak"..

and anak-anak dia..dulu ye lah kecik kecik..sekarang dah besar..ade yg dah keja and berkereta bagai..pegi beraya rumah sedar mara jauh tapi berpangkat dan kaya..boleh pulak datang bawak satu family..kat area bukit damansara..tapi nih dah beberapa bulan opah kat kota damansara nih..telefon tak reti..

ish..sabar dot sabar..

tapi dot rindu arwah mak..dot rindu masakan dia..dot rindu gelak tawa dia..dot rindu kegembiraan dia..dot even rindu bebelan dan marah dia..

mak..ina rindu...

No comments: