Wednesday, August 20, 2008

Dot tertipu lagik!

Ishk..dot dah cuba macam macam cara..Makan epal sampai kenyang..Makan sweets..makan asam Zaika..minum air..
Tapi..
Dot still ngantuk jugak..uuwwaaa…baru kul 345 nih…

So marilah kita berblog sebentar..

Dalam seminggu nih..dot dah 2 kali kena tipu..lahabau betul si penipu tuh..

Insiden 1: Dot pegi kedai buah..tgk org beli kurma (loose/timbang) lalu dot pon teringin..Amik sepit dan kira sampai 10 bijik..sign bod dia tulis RM6 per gram kot..then bile nak bayar..10 BIJIK = RM12 !!!!!!!!! apekahhhh???? Tapi sebab dah punch bersama buah2an dot yg lain..dot pon redho kan aja lah..walaupon sakit hati ngan cine tokeh kedai buah tuh..

Insiden 2 yg berlaku hari nih: Pegi kedai runcit dalam compound office nih..nampak kih kapit satu botol sweet tuh..Tak tgk harga..berbaris kat kaunter..sudah sedia RM10 untuk bayar..tapi..kuih kapit tuh = RM30 !!!!! APEKAHHHH????huhuhhuu..tapi sebab belakang ramai orang terus jek la aku kuar duit lalu bayar..siap kena kira duit singgit 10 keping nak cukup kan 30 hengget tuh…huhuhhu…cilaka btol aku kena tipu lagik…

Kelmarin masa hubby gi jumpa mak dia..dia cakap mak dia cakap..bila dia cakap kat mak dia..kitaorang nak bayar downpayment umahbaru kat kota damansara tuh..mak dia cakap..

"Mak dah agak dahh…mesti korang tak nak duduk ngan mak punya..ngan kucing lah..ngan cermin lah..mesti susah punye.." ..Mungkin jugak ibu mertua ku majok tapi hubby takmo citer lebih lebih..

The thing is..
Dot tak ingat pon dot ader promise apepe seperti nak dok Bangi ngan ibu mertua..walaupon ibu mertua dah beli umah besar and renovate satu umah termasok bilik untuk kitaorang skali..tapi dot rasa dot memang dah explain dengan clear dot takmo dok bangi..

Lagipon Bangi - Subang = Dekat sejamTapi Kota damansara - Subang = Dekat 15 minit..
huhuhhuhu…

Nih mesti hubby nih..
My hubby nih ade satu masalah..masalah tak reti nak cakap NO!Daripada dulu sampai skrg..dia ade masalah nih..Dulu dulu masa kat Uni..kawan2 sekolah dia ingat dot yg control dia..Queen control!…hellooowwwww idiots..aku banyak keja lain la nak buat selain daripada nakcontrol control orang…budus belaka..
Contoh conversation hubby ngan mak dia..

Mak : "Nanti umah dah siap boleh lah angah duduk sekali ye."
Hubby : Ah..nanti tengok la macam mana

Aku kat sebelah nak pengsan dah..bile tanye u nak tengok ape lagik? dia kata takde nak tengok2..saja je jawap macam tuh..Then dia emo lalu aku emo balik..lalu tercetus lah pergaduhan..sejak dari itu aku malas dah nak sentuh isu isu duduk rumah sape nih..hehehehhe..Tapi nih sebelom beli umah sendirik lah..now dah beli umah sendirik harusla nak sok umah sendirik kan..

Contoh conversation hubby ngan kawan dia..

Kawan : Aku nak kawen dah Sabtu nih (lebih kurang lah isi perbualan diaorang)
Husband : Wahh..bagus bagus..
Kawan : Kau datang tau nanti..
Husband: Haa..ok ok..kat mana? Kat Seremban ye..ok ok..nanti tengok macam mana..aku contact kawan2 lain..

Lepas dia dok kat sebelah dot pon tanye..eh..hari tuh Encik A kawen pon u tak pegi..sedang kan dia datang kita kawen kat Perak nun..Betul ke u nak pegi "Kawan di atas" punye wedding? kecik hati encik A nanti..lagi pulak kita meniaga sabtu kan..

Hubby: Mana ade me nak pegi..abes takkan me nak jawap tanak pegi kot!

Aku terus rasa nak pingsan..huhuhhu..

Aku perlu bagi husband intensive training nih..skill how to say no to people..Aku pon dulu cam nih jugak..tapi years of practice..aku pon dah terer dah…hehehhe…(Eleee..aku cakap jek lebih tapidepan mak pak mertua still tak berani say no..hahahhaha)…Tapi takde lah bagi janji janji palsu cam husband tuh kan..ishk ishk ishk..

Sometimes, we have to be cruel to be kind kan..

No comments: