Monday, November 24, 2008

Dot yg sengkek

Sigh..
Ape lah dot..start start post dah sigh..
Bulan nih agak extra sengkek..tah mana aku spend aku pon tak nampak..hahahha..tau tau dah nak abes dah duit aku..pagik bangun tido jek dah sengih sengih bodek husband..

Me: Husband..good morning..sayang nak pinjam 50 hengget boleh..sayang dah takde duit..ngehehehe..
Husband: Boleh sayang
Husband bukak wallet sambil hulur pada bini yg baru bgn tido..
Me: Thank you husband..nanti besok gaji masok sayang ganti balik ok..
Husband: Tak payah la..ite bagi jek..
Me: Takpe..me nak ganti jugak..besok ye..ye..
Husband: Tak payah..me bagi..
Me: Weehuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

That’s one of the plus point of having a husband ye ladies and gentleman.. silalah kawen.. hehehhe..

Tapi pagi dapat rm50..petang dah abes rm55..huhuhuhuhu..
Dot ade klas kat McOrange lepas keja tadik.. and dot nak beli lah BPP pass card tuh.. untuk 2 subject.. satu buku = 40 hengget..2 dah 80 hengget!!

Me: Alaa Uncle..kasik I discount lagik la..ini satu nampak macam second hand dah nih..
Uncle Lecturer: (note: sukati aku jek panggil lecturer nih uncle! hahahah)… Okla..cincai la kira..2 buku u angkat la Rm60..
Me: Haa..ok la okla..lagik discount tak dapat ke?
Uncle: Mana boleh laaa.. u mau discount lagik pegi itu pasar seni sana..hahahha..
Me: (Bukak wallet sambil kira duit)…aiyoooo uncle..bagi lah i discount lagik..i takde cash dah nih.. credit card accept?
Uncle: credit card tak accept..berapa u ade?
Me: Rm60 cukup2.. huhuhuh..I bagi u semua i cashless wooo..hahahahha

Then uncle pon kesian uncle pon pegang la RM55 jek.. yg lagik 5 hengget duit singgit singgit tuh dia pon kesian nak amik..
And dia still macam tak pecaya dia kasik aku extra diskaun lagik ..hahahhaha…

So..skrg korang pecaya tak negotiation skill aku hebat..hahahahahah… tuh belom tengok aku in tawar-menawar-action kat indon lagik..hahahha…
so skrg..sebab dah beli buku ..semangat la sket nak study..not! hahahah…
Tapi dah panic sebenar nye.. rasa nak tercirit pon ade bila pikir exam nak dekat sangat..2 paper plak tuh…adehh stress..

Bertambah stress sebab takleh nak cuti lelama macam kat audit firm dulou..sighhh….Dah la keja kat office banyak nak mati.. stress plak..
At least rabu nih dah start cuti.. sempat ke aku nak study? uuwwaaa..terus sembelit 3 hari sebab stress..

No comments: