Friday, October 03, 2008

Dot & Family on Aidilfitri version 1

Hellooo people…Selamat HAri Raya..

At this very moment, I’m CLINGING dearly to my cuti raya yg bakal berakhir besok..huhuhuhu..itupon aku extend cuti hari nih..patut nye masok keja balik hari nih..seb baik boss aku baik kasik extend cuti..heheheh..so dot masih punya waktu untuk bermalas2an kat umah..(sambil sakit telinga dan sakit hati jugak sebab orang sebelah tgh wat renovation..so pukul 830 pagi dah memekak dah..demmit)..
Anyway..

We had an awesome raya this year…hehehhe..

Sehari sebelom raya..
Buntut aku dah panas dah nak tunggu sampai kol 12pm..LEman sayang sejak kol 1115 dah tunggu depan pak guard..hahahah..nak wat camno..aku memang ingat nak chabut awal sedikittt ajek..sekali kol 1120am boss kecik aku sampai..sabar jek la..tepat kol 1158 am aku dah tutup laptop dan gi salam2 orang (dah tak byk orang sebab semua dah start cuti)..kol 12 tepat aku dah tag out..1203 noon dah masok keta leman..hehehe..seb baik leman dah belikan kek birthday mak dia..so one strike from our list..bergegas ke bengkel beli bateri keta..(syok nye dah kawen hal ehwal keta semua aku tutup sebelah mata..tau bawak and tuang minyak jek..heheh)..bergegas pulak ke Motorola service centre..habis motherboard phone aku kena tukar..so banyak lah jugak no. phone yg aku tak save kat SIM dah hilang..huhuhu..
By the time nak bertolak balik tapah..aku dah panas dan dahaga..kalau tak kuat iman mau jek aku singgah tapau mcD..ahhahahha…

Hari Raya Pertama..
Nih second time aku tak beraya dengan keluarga sendiri di pagi raya..(First time masa kat Disneyland PAris bersama keluarga boifren aku pada waktu itu iaitu Leman..heheheh)..Aku dah lebih strong raya kali nih..ikutkan hati memang asek nak sayu teringat arwah mak..tapi aku kuatkan hati..BEraya bersama keluarga ibu mertua kat Tapah rocks..Ramai dalam 30 orang camtuh semua berkumpul kat umah nenek..sangat meriah and since I’m close to each and everyone of Leman’s uncle, aunties and cousins (family in laws dah konferm2 la close kan)..I feel right at home..Eventho i kinda miss my own Abah and family back at Ayer Tawar..and my cats..huhuhuh..and lebih lebih lagik my arwah mak..

SEtelah bersalam2an dan bermaaf2an dan bergambar sakan (tapi aku takde kamera time nih)..Dot dapat duit raya banyak woo..ehehehe..best best..Parents in law kasik 4 rat..Husband tersayang kasik 1 rat..Ayong kasik 350 rat..wahhhhhhhhhhhh..bahagiaaaa sungguh..even aku kuar duit raya bagi orang I still have enuf gain..heheheh…

We went back to Malim NAwar to ziarah kubur arwah mak..Ayong and abah semua janji nak jumpa kat Malim Nawar tapi by the time aku dah sudah ke kubur dan dah sudah makan kat umah mama..diaorang masih hegeh hegeh baru nak bertolak from Ayer Tawar..chehhh…and since raya first is Leman’s allocation time, I dun feel right lama2 kat Malim NAwar eventho dia tak kisah pon..So we balik Tapah..and since takde beraya kat mana2..we end up balik umah mak mertua and dot tido dengan syok nye..hehehehe..

Hari Raya ke-2..
Dari Tengahari sampai ke petang beraya kat umah Mak Yang & Chu Lan & Wan Wok kat Ipoh..balik Ayer Tawar..malam plak beraya umah MAk cik Nah jiran setaman..hehehe..then malam tuh jugak, walupon perut aku kenyang nak mampos macam nak pecah..I promise Ayong nak masak Spageti untuk bawak gi CAmeron next day nye..So terpaksa la masak spageti sambil tutup mata sebab dah ngantok gile..huhuhuhhu…

OK..sambung next post untuk Hari Raya ke-3 @ CAmeron Highland..

No comments: