Monday, September 29, 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri..Maaf Zahir Batin...

heeelllloooo Selasa…hehehhe..aduhai..lemah betul nak bangun gi keja hari nih..Tapi ku gagah kan diri ini jua..lagipon hari nih half day jek..

Dot dah selesai semua tugas dan dateline..so sekarang hanya menghitungsaat dan waktu untuk balik kampung,.hehehe..2 more hours to go..

Tapi banyak nih mende nak buat..
1) Gi tukar bateri kereta..
2) Gi Beli Cake Birthday untuk ibu mertuaku..
3) Gi amik handphone kat service centre..bunguk tul handphone dah la mahal (mahal untuk budget aku yg ciput tuh la) pehtubaru 10 bulan dah rosak..
Tadik pagi Ayong + Abah + Opah + Hiro + Charlie dah bertolak balik kampung..syokk knyeee..Tahun ini saya beraya side mertua dulu…

Raya 1st : Side mertua –> Lepas semayang raya ziarah kubur mak –> beraya umah mama –> then free and easy nak gi mana pon..

Raya 2nd: Side aku –> melawat auntie2 kat Ipoh –> melawat makcik2 setaman kat umah Abah

Raya 3 : Percutian bersama keluarga kat Cameron Highland..Since kitaorang nak gi berenam..tak sanggup la nak bayar hotel mahal2 kan..Kalau STraberi park tuh bilik kecik jek mau RM400 kot..maybe more sebab tengah super peak..kitaorang amik Family Suite kat Bala’s resort pon dah Rm450..Abah cakap Bala’s tuh dulu rupa dia macam Rumah Hantu,,,huhuhuhuh..hah sudah..dah bayar dah pon..kita terjah ajer lah..huhuhhu..

Raya 4 : Turun Cameron –> Amik Hiro + Charlie from vet (kalau vet penuh halal lah kitaorang seludup bebudak tuh naik Cameron sekali kan).. –> Balik KL

Raya 5: Beraya kat KL aka gi tengok movie kat Cineleisure..hehehhe..

Raya 6 : Ahhhhghhh tidak…dah kena keja balik..worse still sebab dah takleh balik 430 lagik dah..huhuh..

Nak balik kampung untuk raya nih..dot dah mentally ready..mentally ready untuk ape? untuk nak menjawap pertanyaan dari depan, kiri kanan serta belakang –>“Dah ader ke? Bila lagi nak ader anak?” … wallauweii…macam la aku boleh beli jek satu kat Giant ke Tesco ke kan..tapi takpe lah..takkan aku nak tampal plaster plakkat mulut diaorang kan..sungguh kurang sopan..dan aku adalah seorang insan yg sangat bersopan santun,..hahhaha..(you shud see me driving..)..Penat la sebenar nye nak jawap soklan nih..Di saat orang2 di depan, kiri kanan dan belakang menghitung hari untuk bergelar mummy dan daddy..Stress? Harus kah aku stress? Kenapa kita nak dengki kebahagiaan orang lain kan..Belom di kurniakanrezeki tak bermakna aku tak bahagia..Tapi bila ader jek yg tanye soklan tuh..adehhh..malas nye nak jawap..
Maybe aku patut pakai sign board jek raya nih..
“I’M NOT PREGNANT..I’M JUST FAT!!”

hahahhahaa…Tapi tak vouge lah plak ngan baju raya aku nantii..Malas nye la pulak nak tulis blog..nak pegi blog hop jek la..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR BATIN..

No comments: