Thursday, June 03, 2010

Mase begitu mencemburui aku...

Time aku tengah bersuka ria nih..cepat jek mase berlalu kan.. Sob..sob..
Next week dah kena masuk office balik..
Besok dah la kompeni aku cuti..rugi betul..besok aku still mc..apsal la YD Agong tuh tak lahir sabtu next week jek..huhuhu (ampun tuanku beribu2 ampun..kang tulah plak kang..hehehe)

So..selamat tinggal bangun tido lambat..
Selamat tinggal travel & living channel yg aku bukak setiap kali lepas celik mata sampai la leman balik keja..
Selamat tinggal tido siang sesuka hati dan waktu..
Selamat tinggal takyah driving lalu jem..

Tapi aku pon dah rindu jugak pade klcc tuh..
Pade nasik lemak paru mesra..
Pade sale2 kat isetan (ke sebenarnye nak sebut coach? hahaha..Z, kau tunggu aku tau)

Keta baru pon aku baru bawak sekali 2..Keta tuh dapat right before aku nak gi operation hari tuh..aku jemput dia bawak balik umah..pehtu tersadai la dia kat parking..and leman bawak kalau nak pegi gym..Jgn lepas nih aku tak reti bawak keta sudah..over kan..keta otomatik takde nye nak lupa..

I'm so gonna miss my cats..
TumTum tetiap hari datang mengendeng tido kat aku..
Berlindung daripada menjadi mangsa buli si Charlie..
Hiro siang2 macam nih tak sah kalau tak pergi bertandang umah ayong..

Everytime kitaorg balik bangi or pegi holiday..kitaorg akan appoint Hiro untuk jadik ketua darjah..

Husband: "Hiro..Hiro jaga rumah ok..Hiro jadik ketua darjah yg baik!"

So setiap kali balik..husband akan tanye dia: "Hiro ade jadi ketua darjah yg baik tak?"

And aku akan tolong jawap.."Hmmphh..ketua darjah ape nye..camne nak jage kelas asek pegi bertandang umah Auntie Yong"..

hahhaha..laki bini saiko bercakap ngan kucing..

Tapi Hiro paham ok..paling tak pon dia gigit jek tangan kau sebagai respon..

Sementara aku tak keja nih, enjoy la gambar2 nih ok..esok dah keja esok konferm malas aku nak upload selalu..hehe

Bawah nih gambar Hiro.. See..chomel kan..walaupon dia selalu gigit aku.. pehtu degil aku panggil buat2 bodo.. (leman panggil laju jek dia datang tau..nyampah aku) ..tapi malam2 still nak ngendeng atas or tepi kaki aku.. Ade satu malam tuh aku rase cam berat nye..hah sudah kena hempap hantu kah (sejak operation nih leman takde gile nye nak hempap2 aku..hehehe)..Bila bukak mate tengok Hiro dengan selambe nye tido atas perut aku..hoi Hiro nih..bilik aku takde la kecik sangat pon sampai atas perut aku berparut 3 nih jugak dia nak landing..huhuhhu..Bila aku halau baru dia tido tepi perut aku..huhuhu..Perut leman tak laku :P



















Dan ini plak Charlie.. Charlie nih half persian, tapi aku tengok dah tak nampak dah persian dia..cume chomel dia lain macam la skit..Bulu kat bawah badan mmg lebat and panjang, tapi takde la kembang macam persian..mak dia dulu pon persian jenis bulu panjang juntai ke bawah..huhuhuh..

Charlie nih ade lah sgt penakut dan pemalu..
Dengar posmen ketuk pintu pon dia dulu lari nyuruk bawah katil..
Pehtu manje nak mampos, kalau dia tengah makan, aku terjatuh kan sudu ke terus majok takmo makan dah..huhuhu..
Pehtu kalau TumTum and Hiro makan kat bekas makan dia kaler merah tuh, walaupon aku letakkan tuna kat pinggan kaca, dia majok jugak takmo makan..ngengadeee nye anak sape nih? buang ke bawah kang baru tau..huhuhu..

Slalu malam2 dia tido dekat leman..tapi seminggu dua lepas aku operation hari tuh, both dia and Hiro akan carik kaki aku..huhuhuh..kengkdang Hiro jeles sebab Charlie sebuk kat tempat dia..bile aku dah tido nanti baru Hiro nak naik katil..hehehe..











Ini lah si TumTum.. Dia nih kucing Ayong..tapi sementara nih parking kat umah aku dulu..sebab nye hari tuh dia tak sunat agik and umah ayong ade 2 anak dara belom potong jugak..hehehhe..Tapi sampai skrg dia nih still ade kat umah aku..Kitaorg pon asek delay2 kan dia nih balik..hehehe.. Dia nih manje gile..setiap kali tido siang mesti dtg nyendeng2 nak sandar kat org..tak maluuuu.. Tapi malam2 dia tido hall sowang2 sebab kalau bawak masuk bilik dia wrestling ngan chalie..aku laki bini takleh tido nanti.. (ok tipu..laki aku jek takleh tido..hahahha..sebab charlie nih slalu kaco leman tido meow meow tepi telinga dia..aku kat sebelah pengsan tak sedar ape..hehehe)



No comments: