Tuesday, August 31, 2010

Shopaholic bershopping raya

For the first time since Ramadhan started..
Kitaorg tak bangun sahur. huhu

Actually we did..
Last nite ingatkan nak tido lepas sahur, tapi by kol 3 pagi tuh dot dah ngantok sangat pulak..
So tertido..
And I was woken up by Leman darling..

Time aku gi toilet..member tengah panas kan lauk daging nak cicah ngan roti..
By the time aku dah dok kat hall, tetiba dengar suara Leman dari dapur..

"Oh shit!"

Agak pelik la dengar laki aku cursing pepagi bute nih kan..
And when I asked what's wrong, he answered..

"Dah pukul 622 pagi! Nak sahur apemende nye.."

Huhuhuhuhu.. sedih gile..Aku last fews day "bercuti" rasmi.. so memang aku off alarm sahur since Leman ade geng nak sahur kat umah abah aritu.. hehehe..
Kebetulan Leman plak tinggalkan phone dia kat luar..
Yg bunyik alarm tuh for my wake up time untuk bangun pegi kerja.. huhuhu..

So dengan perasaan yg kecewa kitaorg sambung la tarik selimut tido.. hehhehe..

Bila tengahari, aku yg ingat dah boleh puasa hari nih.. still tak boleh puasa..
So dengan lazat nye telah membedal 2 keping roti ngan kuah durian.. yum..yum..
So Leman jek la yg kesian sebab tak sahur hari nih.. hehehehe..

Dah la tengahari tuh dia dengan baik hati nye bawak dot ngan Ayong go shopping..
Berjam-jam kat PKNS Shah Alam..
Extra best sebab husband kasik elaun lebih for baju raya..
Within one hour aku dah kena carik atm lagik.. huhuuh..
Banyak jugak la aku spend hari nih..
campo ngan hari ahad lepas.. more than half my gaji pokok.. huhu..

Hari nih telah berjaya membeli 4 pasang baju raya..since 8 pasang kain yg aku hantar tempah tuh tak sempat siap..haihh.. and ade 8 pasang lagik yg belum bertempah.. haihhh...

Abes shopping kat PKNS.. sambung plak shopping kat One Utama..
Meriah youolls kat sana.. dot pon dah lama tak jejak kaki gi OU..

And Ayong yg baik hati treat us for buka puasa at Fish & Co..
Lama gile tak makan kat sini dah..
and the fried calamari is heavenly..
Terima kasih daun keladi ayong.. lain kali sila lah belanja lagik..

Selesai sudah persiapan raya untuk diri sendiri..
Tinggal nak beli kan baju selai 2 untuk husband..
Kesian gile dia penat teman bini shopping this few days.. hehehhe..
And knowing him.. bile aku suh pilih baju bukan nak..
So paling senang time lunch kat ofis tuh beli kan jek mana2 baju yg aku berkenan balik umah kasik jek plastic bag kat dia.. hehehe.. Kalau aku baik hati aku belanja..kalau tak aku submit sekali resit for claims.. hehehe..

Tinggal 6 working days lagik nak raya..
and mood malas saya officially sudah bermula.. huhuhu..

PS: Lebih cuak memikirkan itenery nak gi Taiwan nih tak finalised lagik..

2 comments:

Farina said...

Cerita kita similar tapi tak sama (apekah punye statement?). Last few days, I snooze my alarm tapi tak sedar. Then bile die bunyi lagi sekali, I snooze lagi (pun tak sedar). Yang ketiga kali baru sedar dan bangun dengan riang gembira panaskan lauk. Tgh panas lauk, husband bangun tanye kenapa tak gerak die. Rupenye lagi 5 minit nak habis waktu, kitorang makan tak kunyah. Main telan jek, dah rasa macam amazing race pulak.
Anyway, selamat hari raya. Selamat bercuti2 ke Taiwan :)

dot said...

hehehe. klakar. lumba makan ngan azan. hehe.