Thursday, September 29, 2011

Mengenang naseb diri

Good morning people.

I'm sitting in the JW Marriot's Shook.. Sipping what must be the most vile tasting coffee latte that i ever had.. Huhuhuhu..

Nak nangis.. And i bet the cost will be vile too..

Ini semua salah LEMAN!

I'm gonna claim this awful coffee cost from him..

Dah la tak bole online.. Password dah betul tapi takleh connect.. Geram nye.

I'm having 2 days course here.. Tapi breakfast tak provided.. And i arrived 1 hour earlier! Huwwaaa.. Nanges.. Nak nasik lemak!!

Aku dah ajak dah leman bawak aku breakfast dulu..
Pehtu dia cakap dia dah lambat.. As if! Padahal hari2 waktu macam nih baru kuar bilik air kot..huhuhu..

Pehtu leman cakap pegi la makan kat coffee house.. 
Aku dah kata.. Takmo la.. Mesti mahal buffet dia,,
Tapi leman kata.. Mintak lah ala-carte..

Sekali sampai depan pintu.. Dia kata takde a-la carte ok!
Buffet only.. Harga dalam rm64 nett..

Kepala hots dia..
Aku nih nak attend course..
Bukan on holiday bole la melantak sepuas hati pehtu ngantuk balik bilik tido..
Huhuhuuh..

Nih kang.. Kalau dah bayar 63 hengget takkan nak makan roti ngan coffee jek kan..

Dan dah sah sah ler aku belom kaya tahap nak bayar breakfast sampai 60 hengget! Kalau free tak pe.. Hehe

So aku cakap kalau nak coffee je takleh ke..

Aku rase sebab dia kesian dia kata ok..

Pehtu kopi tak sedap nak mampos.. Terbayang2 starbucks depan jalan kat pavi sana..

Tapi aku ngan 4 inch heels dan blazer semua.. Sngguh tak koser nak catwalk tgh2 jln raya tu.. Kang jatuh tgh jalan kang tak pasal je kan.. Huhuhu..

So here i am.. Mengenang nasib diri.. Sambil tgk orang makan kiri kanan..
Sob sob.. Terasa diri miskin hina.. Hahahahah..

Besok aku nak breakfast nasik lemak dulu baru datang.. Tak kira! Hehe..

This week cepat betul mase berlalu.. Mungkin sebab aku baru balik holiday.. Dan aku sgt busy this week.. Nak planning on perth pon tak sempat..

At least accomodation semua dah booked and paid for.. Cuma the first 3 nights jek belom bayar.. Demm.. Tu dah makan seribu lebih tuh.. 

Pehtu kitaorg ingat nak bawak dlm AUD2000 jek.. Untuk makan, taxi fares, bersuka ria dan shopping.. Seb baik kta sewa for 5 days pon dah bayar.. Tapi rase macam tak cukup jek AUD2000 tuh.. Itu pon macamnak terberak aku nak hulur duit malaysia byk2 pade Matcha money changer tuh.. Huhuhuhuh.. Naseb la cukup tak cukup kan.. Tak cukup pon kena cukup kan la jugak.. Sebab nak kena pikir bulan 12 nak gi bali plak.. Whyyyyy..whyyyyy.. Mase buat booking dulu rase macam org kaya.. Hahahaha..

Kalau duit belanja seminggu yg aku bawak pegi perth tuh, aku bawak pegi bali.. Sebulan ok sebulan.. Kitaorg laki bini boleh survive kat sana.. Kalau budget2.. 2 bulan pon lepas kot.. Kata jutawan kat sana.. Hahaha.. Tapi kat perth.. Harga hotel backpackers pon dah 300 lebih semalam..

The first 3 night aku dah booking backpackers.. Walaupon aku amik bilik deluxe ensuite.. Takde gile la aku nak ajak leman dok dorm ramai2 mgan mat mat minah salleh tuh semua kan.. Tetiba bgn pagi ingatkan dok pelok leman.. Sekali terpelok Mc dreamy look alike.. Hahahaha... Ade hati tuh! Nak kena lempang ngan leman nih.. Hehehe.. Leman sayang bini.. Mane leh lempang2 kan.. Hehe..

Lepas pikir2 ingat kan nak spend jek la extra duduk 3 star hotel.. Tapik hotel semua penuh youollss.. Ade queen mother ke grandmother ke tah sape ke nak datang minggu tuh.. Sebuk jek kan.. Kang aku tumpang duduk ngan dia kang baru tau..So belasah jek la duduk backpackers.. Harap2 not as bad as it seems.. Lagipon review dalam tripadvisor semua elok2... We'll see.. 

Yg lain semua amik normal 3 star hotel.. Itu pon nak tercirit membayar total accomodation for 6 nights.. Macam mana nak pegi london paris nih? Australia pon tak mampu.. Huhu.. 

2 comments:

The-pinkpeppermint said...

perth? wow bestestest nyerr! nnt jangan lupa beli apple strudel dia yang paling malatopss di dunia :D

dot said...

Sash. I bet Perth tak se best Gold Coast youols. Hehe. Tapik we'll make do je la for this time around. Hehe