Wednesday, June 08, 2005

Im Officially a Phat Ass

"Did you put on weight aa?", said Chin Wei to me.duhhh.. isn't it OBVIOUS?? huhuhuhuh..lately..i've been getting all remarks..some as nasty as "aik.. dah makin kurus nampak :)"God.. i hate all my extra fats now..huhuhu..Up until this moment, i never give a damn about how fat i am.. but now.. i know for sure i've gainlotsa and lotsa weight..I dunno how this could happen to me.. cause i never oncedrink any of the "weight gain" milk in the market..hehehe..of course, i never skip my breakfast.. nor my lunch..never my dinner..and my faverets would be NASIK LEMAK AYAM, DOMINO's PIZZA,CHEESE CAKE etc.. but i ate those while i was in MMU and HSBC..but never did i gain this much of weight..huwaaaa... this sux..all the evidence are material..I've discarded a few of my pants and jeans and blouse and kebaya..god.. i do feel fat like a fat guinea pig..huhuhuh..
Since i realized (i must be a stupid dumb dumb if i still dun realized this, after all those"compliments" that i received eh).. last monday i went to Slimming Sanctuary (tak ponteng keja, im on leave)For RM38, i got the first trial of the slimming whatever tah..neway.. after the "slim"(macam tak makan 2 bulan punye badan) and cun beautician take my measurement (with all those fats, i seems like she did this forever)..i started the treatment.. Machines with wires are strap to my arms, leg and stomach..the first time the gal tekan jek suis.. dot macam nak terpelanting dpd katil tuh..sakit macam kena letrik..hhuhuhu..so dot pon suruh dia adjust kasik kecik sket karen tuh..hehehepehtu dot buat aromatherapy massage (tambah RM40 jek) then mandi jakuzi..lepas dah selesai semua tuh..dia kaunseling la promote package itu dan ini..and guess what..my fats dah masuk category obese dah,..huwaaa...never in a million years i expect that (not before i gave birth to my first child anyway)..and kalau nak buat lagik 10 treatment cam tuh,, org tuh kate sekarang ade promotion..RM3500 jek.. kepala hotak dia.. kalau aku ade duit byk tuh.. takde la aku susah hati asek tak de duit jek..hehehe...neway, dot pon suruh dia "talk to the hand" jek la..
lepas treatment..mmg ade kurang sket..even after 1 treatment...imagine after 10 treatment..tapi mahal sgt la..dot terpaksa la berusaha dgn cara yg lebih murah dan menjimatkan..dot dah 4 hari tak jumpa nasik/solid food.. bukan sebab diet..tapi sebab sakit nak tumbuh gg geraham bungsu lagik..semalam pegi doktor..mintak pain killer yg paling kuat sekali.. tuh p[on tak berkesan 100%..semalam dot pegi pasar malam..macam org kebulur beli makanan..heheheh..last last sebelum tido tuh.. rangka ayam goreng, murtabak and keropok leko semua tak abes..huhuhhuu.. itulah nama nye beli ikut nafsu (after no proper meal for 3 days, dot ibarat org kebulur tambahan agik pasar malam tuh best gile.) tapi still sakit takleh makan..terpaksa la telan bubur ayam mcD agik hari nih.. huhuhuh..
okla.. dot nak balik dah.. ari nih naik LRT.. so berjalan la lebih sikit..pls support me..as im trying my very best to lost at least some of thisweight i tersengaja put on..hehehe.. FYI, selama 23 tahun plus plus hidup nih.. my current weight is the heaviest of all.. tak pernah cecah macam nih selama nih.. patut la org kiri kanan dot asek tegur..huhuhuh..i wish they tegur me earlier..cause its so damn difficult to lost all thisexcess fat..
selamat tinggal kek cheese..kek coklat.. nasik lemak ayam untuk sementara waktu..nantikan kedatangan ku on the "revenge of the hungry fatty dot"..

No comments: