Friday, March 14, 2008

My Langkawi Holiday!

Waaahhh..sakit tulang temulang sendi sendi gue..uhuhuhuh..

Tapi sangat gumbira! hahahha..


I just got back from a 4 days -all-expense-paid-by-daddy-in-law trip to Langkawi..heheheheh.. Thank you daddy..you're the best daddy in law in the world..heheheheh..


All expense tau..from the chartered bus to hotel to makan makan ala sgt sedap..Serius percutian ala VIP :)

Bertolak from Tapah @ 8 am on Monday.. Daddy chartered one bas persiaran to transport all28 of us to Jetty Kuala Perlis..
There Daddy + Ibu mertuaku..bro in law..pak ngah satu family..pak uda satu family..pak su satu family..Nenek..Mak Lang and husband..and Mama Ros ngan daughter..plus ME..plus Ayong + my Abah..hehehehhe...


The only one missing is my DARLING! uuuwwwaaaaaa....Rendu ku pada dirimu..woh hooo...nanananananananana...Darling ku begitu dedikated terhadap kerja nya..TErpaksa tinggal ngan Hiro and Charlie kat Kota D..hehhee..tapi Opah and Boy pon tak ikut..
And Along (sister in law) satu family dah migrate to Miri last Sunday..huhuhuhhu..So diaorang pon tak ikot jugak..


5 hours later..samapi Jetty..then naik ferry..
Sampai LAngkawi..tour guide + bas 2 tingkat dah tersedia menunggu..hehehe..
Then Check in @ Bayview..10 bilik semua nya kitaorg konker..hehehe..
Makan semua daddy belanja jugak..sampai jek restoren semua dah ready..Hari hari aku makan ikan siakap or kerapu + sotong + Udang + Lala + tomyam + segala macam makanan (no wonder baju dah makin sendat..huhuhuh)


2nd day melawat makan Mahsuri + Underwaterworld + The ZOn + few other places..
3rd day daddy dah siap chartered 2 bot go Island hopping to Tasik Dayang Bunting + Pantai Beras Basah + Eagle feeding..
Aku siap minum air tasik tuh sambil berdoa "ya allah..kurniakan aku rezeki dan jauhkan lah aku dari penyakit taun"..huhuhu..Tapi mak takde lah gile minum sampai kembung kan nyah..hahaha..


In between all this activities..our main activity for the trip is SHOPPING..
Yang paling best..Ibu mertuaku yg sangat baik hati tuh siap bagi aku shopping money...hahahhaha..mak sengih sampai telinga nyah..dah la semua pon sponsored..sampai shopping money pon kasik..being the menantu contoh that I am..of course I said "tak payah la mak.." hehehehe..tapi mummy in lay insist..so sebagai menantu yg baik..aku pon terima lah rm400 yg dia bagi tuh ngan tangan dan hati terbuka dan senyuman yg lebar sampai telinga...hahahahha..serius aku nak amik seratus jek ok..baik tak aku..tapi serius ibu mertua aku insist suh simpan semua..kih kih kih..


All in all..byk jugak aku habis sepanjang trip tuh..My shopping list includes;
- chocolates and more chocolates (seratus lebih aku habis beli coklat)

- subang harga Rm4 yg sempat pakai sehari jek lepas tuh patah..huhuh

- produk gamat

- T-shirt adidas untuk suami tercinta

- JErsey untuk suami

- Perfum untuk diri sendiri dan suami tercinta (next month harus mak sengkek nyah)

- Tempat gantung anting anting

- souvenirs untuk makcik makcik- Bekas kaca untuk microwave

- Accessories untuk suami- Rokok satu carton untuk si Alek

- Kasut trompah cantik untuk diri sendiri

- baju tido 3 pasang untuk diri sendiri


dan banyak lagik tah hapa hapa tah yg aku borong..hahaha..tau tau jek duit aku dah habis.."eh..mana duit Ina hilang nih???"hahahaha..sebenar nye dah sedekah kat tokeh kedai kedai tuh..


The best thing about this holiday is ia mengeratkan lagik hubungan kekeluargaan antara satu sama lain..even without my husband ikot sekali..dot masih boleh pegi holiday ngan familyand extended family husband..By the end of the trip..aku lagik rapat ngan cousin cousin husband drpd cousin cousin aku sendiri..huhuhu..


Malam tadik sampai kol 11 malam..hari nih sgt menguji jiwa dan minda untuk bgn pegi kerja..huhuhuh..


Bulan 7 nanti akan kembali ke sana bersama hubby untuk our 1st year anniversary..heheh..
There's another changes in my life soon..ok..aku belom pregnant ok..masih berusaha keras lah nih..hehehhe..



Looks like I'm about to jump to another "ship" soon..Wish me luck!

No comments: