Sunday, March 16, 2008

Sakit peyut :(

Hello.. Dot sakit peyut satu hari today..huhuhuh..husband dah tarukkan ubat angin pon cakit lagik.. petang tadik gi doktor, doktor kata contraction kat usus..wakakakakak...kelakar sial..apehal usus aku pon nak lumba lumba ngan cervix contraction nih..wahahahha..tapi sakit siot..aku rasa sebab malam kelmarin aku belasah gulai nangka semangkok besar..and bile husband tanye, "uish..sedap nye nangka..tapi I tak berani makan sebab takot sakit perut..i nak satu jek!" ...and aku dgn riak cakap perut aku ok jek belasah nangka bebanyak..so hubby makan seketul..aku makan ader lah dekat 20-25 ketul..hahahhaha..RASA-IN LOE...

Tapi nih after makan ubat angin and ubat sakit perut alhamdullillah dah better...dokter nak kasik jab tadik..tapi mak tak nak nyeh...very de tak suke jarum unless really really necessary jek..husband siap demo.."kenapa taknak jab..bukan nye sakit pon..rasa lebih kurang macam nih jek.." and he proceed to demonstate by giving me a pinch..suke ati dia jek cubit aku..mentang mentang lah aku nih memang bini dia..hehehe.yelah..takkan dia nak cubit bini orang lain pulak kan..hehehe (note to husband : Don't you dare! hehehe)..

Anyway, kelmarin jugak aku mengemas almari aku yg dah lama semak cam sarang hamster..hahahha..aku asek tak sempat jek...so semalam aku kemas jugak almari aku tuh..giler saiko..aku memang dah sangat gemok..banyakkkkk gilerrr baju aku ketepikan sebab dah tak muat..huhuhuhuh...ade tuh baru pakai sekali 2 jek..especially baju keja...sedihhhhh gillleeeeeeeeeeeee....serius mak depress nyah!

Klas Jezzercise plak dah takleh nak pegi sebab skrg assignment kat KLCC and tak sempat balik on time..huhuhuh... Sejak kawen nih aku dah berat hati sket nak travel outstation..dulu rilek jek gi travel lama2 pon takpe..tapi sekarang tak berapa happy especially bila malam balik hotel dok sowang swang..rindu gile kat husband..huhuhuh..and my current project nih skrg dah 100% based in Penang..gile ah..monday - thursay penang..friday kat KL..cam tuh la routine dia tetiap minggu..tapi big bosses aku consider my married life..so tinggal lah aku sorang2 kat war room KL..huhuhuh..busan gak kengkadang..

Tadik tengok blog Deeya..mungkin kah dia terasa ngan entry blog aku pasal keja baru nih..huhuhuh..Deeya..I am ever so thankful to you sebab forwardkan resume aku..Kalau nyesal pon mungkin terfikir bonus and promotion kat PwC tuh bulan 7 nanti..and how careless of me making such big decision..tapi betullah at least takyah keja sampai kol 5 pagi kan...huhuhuhu.. those good ol days..

Walaupon aku still belom happy dgn keja baru..tapi aku happy jek ngan team mate aku = Alex..hahahaha..satu team nih kitaorg 2 org jek..boss tak kira le..hehehhe...stress level aku lebih rendah bila Alex buat lawak bangang..or aku tak jadik stress sebab gelakkan si Alex nih kalau dia plak stress..tapi skrg Alex kat Penang..dengan Boss...hahahahha...you can do it fren!...and aku kat KL..dengan bigger boss..hahahahah..Tapi aku sedang menghitung hari...

Besok start new week..malas sungguh..Tadik dah habis baca buku Sophie Kinsella "Remember Me"...cepat gile aku nye turnover story books..aku sgt gile membaca..seminggu at least habis satu..makin kaya MPH and Kino tuh.. so tadik tambah 2 lagik buku baru..Meg Cabot "Queen of Bable in the big city" and new author yg aku tak penah beli..Beth Harbison "Shoe Addicts Anonymous"..hehehhehe..that shoud last me for at least another 2 weeks.. Have a nice week ahead people.. I am so looking forward to THursday...hehehehe..

No comments: