Thursday, September 17, 2009

Aiyoh busan nye.
Office dah start lengang.
Aku pagi2 dah menagih kerja dpd bos aku..
my plate is currently empty..
dan aku plak next week baru start cuti..
So nanti busan lah dok melangut je..
hehehhe..

Ye ke bosan?
Leh caya ke?
Malas sebenar nye..hehehhe..
Tapi mungkin sbb niat di hati baik..
Dah tagih pon belom ade extra work for the time being..
Dengan suka ati boleh blog hopping..

Semalam buka pose kat umah mak pak mertua..
Dari KLCC semangat kuar kol 415 petang..
Tapi jam jugak.. sighh..
Tapi manage to reach home @ 515 petang..
Kira ok la tuh kan..

Lepas tuh dot sempat nap sementara tunggu husband balik keja..
Sekarang nih dot sampai dulu dari husband..tak best nye..
Susah lah driver tegar saya tak available.. huhuhu..
Kitaorang nak pegi param pon dah malas sebab aku malas nak carik parking
sesak sesak.. ayong lagik la talk to the hand katanye..

So pukul 640 dari kota damansara.
Korang agak2 pukul berapa sampai bangi?
Jam tak hingat punye..
Kuar tol kota damansara dah stuck..

Dot: "hhuuuwwwaaa..jam lah husband..pukul berapa nak sampai nih..?"
Husband: Yeaayy..hari nih kita bukak pose makan tisu

Huhuhuhu..boleh?
Aku kalau makan tisu tak cukup kot separuh kotak..hahahha..
Silap2 ngan kotak2 tisu tuh aku makan belom tentu kenyang lagik..

So sebab aku takmo lah rushing2..kitaorang pon singgah stesen minyak
beli apepe yg ade..

Roti dan air saja juadah berbuka kami hari ini..

--------
Mari kita side track sebentar..
Kat office dot nih tazkirah every friday tau.
dot suke sgt.. sebab bole belajar macam2 especially hal agama lah kan..
Since bulan pose nih..a few tazkirah session berkisar pasal puasa..
Hari tuh GM punye turn bagi tazkirah..
Dia bercerita pasal..What are the changes that Remadhan brings to us..and if
the changes is good..how do we retain it.. lebey kurang la gitu..

Ade satu part tuh.. mmg kena ah batang idung sendiri..(ok aku cuma sugar coating di sini..BANYAK
part sebenarnye kena batang idong sendirik..ahhahaha)

Kata GM lagik..

"Bila kita bukak puasa.. ade tak kita ingat kepada mereka yg kurang bernasib baik..
ke kita sebuk tengok kuih macam2 kaler atas meja..?

Dot nak senyum.. sebab memang aku lah tuh bila saat nak bukak pose takde ingat apepe dah..
kecuali doa makan & doa bukak pose.. (kengkadang berdoa sambil pegang gelas 2 cm dari mulut!
hahahahahah..kejinye) tak senunuh nye perangai aku.. ishk..

And GM cakap lagik..masa kita nak bukak puasa tuh.. kalau kita berdoa waktu tuh doa kita
insyaallah akan di makbulkan..

Waaahh..itu aku tak tau sebelom nih.. kalau aku tau mesti macam2 aku nak doa..

So lepas tuh aku pon share lah tazkirah dia nih serba sikit pada ayong and leman..
And dot siap cakap kat ayong.. "nanti hari nih i nak doa lah sebelom bukak pose.."

Tapi petang tu bila tengok air sirap bandung terus lupa jugak..wahahahha..
teruk kan..
_______________________________________-

So berbalik citer aku di atas..
Since semalam berbuka puasa dalam kereta..
Takde makanan2 menawan kalbu (dan nafsu makan yg menggelora)
Aku berjaya ajak leman berdoa macam2 sebelom makan roti yg tak best tuh...
hahahahah..
Aminnn...

Ishk.. aku busan lah.. cepat lah pukul 4..
POst nih pon hanya bole post lepas balik umah.. sebab aku takleh access blogger kat office..huhuh..

Ayong plak tetiba tak keja arini..keta dia rosak..
And husband plak tak free nak amik bini dia..
malas nye nak tumpang orang balik..
Rasa nak naik bas jek balik kota damansara..(tipu kot..taxi tuh mungkin lah..)
Tapi hari nih plak order kekacang aku sampai..satu bag besau.. huhhhuhu..

Bercakap pasal kekacang..
One fine day dot tanye pade husband..

"Husband.. kita dah lama kawan.. kawen pon dah lama jugak.. you tau tak ape kacang faveret i?"

HUsband sengeh jek.. "Entah.. mana ade.."

Dot: "Addeeeee lahh..sampai ati tatau kacang faveret i.."

Husband: "Kacang ape?"

Setelah di pester berkali2 dot jawap lah kacang almond :)

So husband tak puas hati.. dia tanye dot balik..

"Alaa dia tuh.. mesti tatau kacang faveret ite."

Dot: "Husband mana de kacang faveret.. kacang biase yg cap tangan tuh ke?"

Husband kata jawapan salah..Lepas aku pester2..dia jawap --> PISTACHIO

Hek ellleeeeeee..gile tipuuu..
Selama aku kawan ngan dia tak pernah sekali pon aku tengok dia makan pistachio..
huhuuhuhuhu..

Tapi takpe..
Sebab dot sayang sangat sangat kat dia..

"HUsband..hari nih honey bawak balik kacang pistachio faveret you tuh..
Mesti habiskan..takleh membazir.. mahal honey beli tu..heheheh.."

PS: Boleh claim ke husband? heheheh.. i leviu..

No comments: