Monday, September 14, 2009

saya bercerita lagi

Aku baru jek update blog nih sejam yg lalu..
tapi aku masih busan..huhuhhu..
dan masa adalah berjalan sangat lambat..
Cepat la balik..malasnye ya rabbi..

Pagi tadik extra tak larat nak bangun pagi..

Malam tadik husband demam..dot siap urut dia satu badan semua..
Sebelom tido check temperature dah naik sampai 38.47 celcius
despite dia dah makan ubat earlier..
huhuuh..

Dot pon mula panik..
terus amik ice letak air..
carik tuala kecik..

Sebab kalau dot demam..
arwah mak dulu slalu buat camnih..
and most of the time it works..(plus dgn izin Allah juga)

Walaupon dah ade cool fever atas dahi dia..
Dot basahkan jugak satu kepala dia dgn ice..
Dan paksa dia letak towel ice bawah ketiak..
atas dahi..atas leher..
hehehehhe..
PEhtu lap plak air ice kat betis dan peha..
hehehehe..
Kesian laki aku menjerit jerit dia tahan sejuk semalam...
Dah la demam..
bini tetiba over saiko nampak ice..hahahah..

Pehtu paksa dia minum sebotol besar air..
dan selimutkan dia tido..

Sedih jek husband suruh dot tido jauh2..
sebab dia takut dot jangkit..
tapi tak sampai hati lah plak nak jauh2 kan..
Kalau aku demam dia dok jauh2 mesti aku kecik ati..
huhuhuh.

Tapi takdela dekat sangat sebab dia panas..hehehhehe...
Dan dot pon set lah alarm..
sebab nak check on him every 1 and half hour kan..
Dot tido kol 1230 malam..

so berbunyi lah alarm tuh..
Ngantuk nye sangat..
capai handphone expecting to see pukul 2 pagi ke kan..

Huuwwaaa..tengok2 dah time sahur..huhuhuhu..

Cehh..beriya jek konon2 nak jadik bini mithali bangun
nak make sure husband better.. tetengok tido sampai pagi..
hehehehe..

Tapi pagi tadik dia dah better dah.. boleh pegi kerja..syukur..

Darling husband..get well soon okeh..muahhss.

____________________________________________________________-

Malam tadik jugak..sebab husband demam..
aku layan la citer "He's just not that into you"..
I know.. gile ketinggalan zaman kan.. huhuhuh..

Tapi aku tak suke tgk citer tuh..
Citer tuh menakutkan aku..

Ade satu karekter tuh..
Yg dah kawen..
Tapi terjumpa awek cun nak mampos (akak scarlet johansen) time beli grocery..
So lepas tuh macam "ter-scandal" plak..
Selipar jepun betul..
huhuhuhuh..

Takutkan tengok..
Rumah tangga nih bukan senang nak jaga kan..
Kengkadang tuh kita tengok bini cantik jek..(sila amik contoh ustaz glamer tu..heheh)..
Tapi what to do ade anak dara lagik cantik..and mabbe jugak gediks..
Adoyaiii..kecut perut bila pikir..

Kecut perut technically speaking jek lah kan..hahahah..
takde makne nye nak kecut perut jauh kedepan aku nih..
Harap2 jodoh kami berkekalan..aminnnn..

So..untuk mengelakkan perkara di atas berlaku..

Sila ikut suami anda pegi grocery shopping kat Giant..
heheheh..

_______________________________________________________

Hari sabtu lepas best..
Lepas sahur aku tido balik kol 7 pagi..
Lalu bangun balik kol 145 tengahari..
kehkehkeh.

Syiok siot tido yg sangat best..
Pehtu ayong ajak kuar gi giant..
Tapi change of plan..

Last2 kitaorang pegi Bangi dulu..
Melawat husband dan kawan2 nya..
Mereka berbisnez kasut c.r.o.c.s kat situ..
heheheh..

Harus lah tahun nih aku beraya dengan 6 pasang kasut baru..
heheheh..
Sebab aku life mate salah sorang partner, harga aku harus lah spesel..
KOrang kalau nak beli boleh tepon leman ok..

LEpas abes shopping kat bangi..
aku ngan ayong meneruskan perjalanan ke Shah Alam plak..
Kan hari tuh dah beli baju raya kan..
Tapi macam nak tambah beli baju kerja plak..
Tambah laju sebab husband dah bagi allowance utk baju raya..heheheh..
(tenkiu so much munchkin..duit raya jangan lupa)

Tapi by the time sampai Shah Alam sesak nak mampos ok..
Jammmmm teruk giler..
So instead of pegi PKNS..kitaorang terus jek pegi Plaza Shah Alam..

But then..sangat meriah okeh tempat nih malam nih..Siap ade bunkface ngan Linda Jasmay buat show..
We decide to break fast kat Old Town..(Besar gedabak tanda halal dia okeh)..
Tapi service was super slow..
Sangat mengecewakan..
terus tak berapa lalu nak makan..

Dot dapat lagik 2 pasang baju keja.. yeayy..
Dan harus singgah kedai cd yg paling best pernah jumpa setakat nih..
Walaupon KD - Shah Alam adalah jauh.. tapi kami dah beberapa kali mengulang
datang kedai nih..

Dot sempat sambar Weeds season 5 (malam tuh tido pukul 400 pagi dan bangun balik kol 5 utk sahur..huhu)..
dan Scrubs season 6..dan 2 citer chick flick..

Sgt produktive hari sabtu kami..
Kaki pon rasa nak patah..

Hari ahad tuh plak pepagi pegi Giant..then tengahari aku
singgah facial kat zensation..Lepas 2 jam setengah ayong jemput..
terus ke bangsar plak sessi cantas mencantas..ehehehe..

Dah la tak pernah pergi kedai baru dia..seb baik jumpa jugak..
Lepas tuh hujan lebat gile..so kitarang redah ribut taufan tuh pegi Curve..

Sambung sessi shopping kat Nicci..
Lepas tuh sambung plak sessi shopping kat flea market..
Gile 2 beradik nih..pehtu lagik nak confius duit gaji pegi mana..
hahahhahha..

Oklah..
Panjang berjela2 entry trying-to-kill-time aku nih..
heheheh..
Bagus..lepas nih nak gi semayang..
Pehtu tinggal seminit 2 jek nak pulang..
yeayy..

See you tomorrow people..
Byein..

4 comments:

a.z.n.e.e said...

jual crocs?? really??/ bagi aku no.hp leman... aku dh lm giler tunggu alice merah... asyik xde saiz aje.. busan la...

aku dh dpt elaun raya dr bulan lepas.. dh hbs ikut suka2 hati aku... bulan ni dia hbskn lagi duit utk belikan aku baju2 raya... wah, best rupenye ada suami..... huhuhu...

lyana said...

kakak ni best la!

Anonymous said...

nk tanya skit...
kedai cd apa yek yg best kt shah alam tu?
blh gk pegi tgk nnt...

dot said...

Jonny..ye..best ade suami :)

Lyana..best ke? *blush* tenkiu..selamat hari raya..

Cik Anon..kedai cd tuh kat plaza shah alam sane..happy browsing..