Tuesday, April 19, 2011

Mini Honeymoon Getaway: Emmett and Girlfriday is 13!!

On 14 April 2011, akak ngan abang leman adelah menyambut hari ulangtahun kami berkasih sayang yg ke 13 tahun :)

Kalau dah ade anak, nak masok form 1 dah youollls! hahahaha..
Pengsan bapak aku kalau kawen baru nak masuk 4 tahun tapik anak dah form 1 ye >:)

Dulu senang jek Leman nak ngorat..
Dia hantar surat cinta..

"Will you be my Girl Friday?"

Seb baik aku jawap yes :P (tapik aku nak tunggu sampai friday baru jawap..menggelupur dia 3 hari.. sebab tak tahan..aku rase hari rabu dia dah ajak dating sebab nak tau jawapan)

Dulu mase skolah dia bahasekan diri dia Emmett.. dia panggil aku Girl Friday..
So kalau tulis surat semua Emmett and Girl..sebab takut kantoi ngan cikgu disiplin..hahahhahaha.. Orang suruh belajor deme pegi bercinta pulak..

Muntah kan.. perasan gile Emmett.. hahahahha.. ok la lagik tuh.. kalau dia bahasakan diri dia Awie dan aku Erra tak ke lagik muntah tuh.. hahahhaha

Memang dah plan from few weeks back, kitaorg nak gi mini honeymoon getaway kat Genting..

Tapi last 2 weeks, dapat tau akak nak pegi duty travel ke Dubai..

So terpaksa la postpone rancangan mini honeymoon tuh kan..

Lagik seminggu nak travel ke Dubai, tiket business class pon dah tempah.. Lagik 5 hari nak fly..advance claim pon dah masuk.. Dan akak pon dah mula berangan barang ape nak shopping.. ek ehh.. bukan kena berangan keja ape nak buat ke? hehe

Tapi kan youolls.. lagik 4 hari nak fly.. dapat news..

Daripada 16 orang, diorang nak drop 4 nama.. takmo ramai2..

Dalam 16 nama tuh..aku sorang jek kuli macai.. orang lain semua management.. So ko agak2 nama aku kena drop tak?

Ye betullll.. I bet mine was the first name takyah pikir 2 kali jek diaorang tendang..

huhuhuhuhuhu.. cilaka haram.. perlu ke bagi aku harapan palsu..
Seb baik aku tak pack bag baju lagik ok! Kalau tak akak lempor dalam sungai..
hehehhe.. (lepas lempor kena kutip balik sebab banyak baju keja baru beli untuk pegi Dubai.. Last2 melaram kat ofis jek la.. hehehhehe)

Tapi memang bukan salah bosses aku..salah bosses orang lain..
Takpe la..bukan rezeki aku..
Walaupon bengkek lah jugak..but life goes on..

So bila dah confirm tak pegi Dubai, nak on la balik mini honeymoon kan..
Tapi untuk menambah stress di dada..

Semua hotel kat Genting fully book (expected la kan.. ko ingat ko Paris Hilton bapak ade hotel sendirik? hehehhe)

Takpe.. chill.. Leman kata kita tukar venue..

Alternative venue.. Kita pegi PD..

Tapikkkk..Semua hotel2 kat PD yg aku aim nak duduk.. pon penuh jugakk!!

Whatdehel man.. apekah semuorang pon menyambut ulangtahun percintaan yg ke-13 jugak? huhuhu

So last minit tuh.. aku decide nak check in kat hotel kat KL jek la..
Abes keja jumaat tuh dah terus boleh check in.. :) 

..Lepas menempuh jam selama satu jam.. kami tiba di destinasi yg mungkin hanya 15 minit berjalan kaki.. huhuhuhuhu..

Dorsett Regency KL nih antara yg paling murah aku jumpa kat internet..sebab tgh promotion.. Tapik 2 malam campo tax dekat 500 hengget lah jugak..

Mase stress tuh tak pikir panjang jek taip kredit kad number.. hari nih baru rase cam mahal jugak, baik aku bawak pegi shopping..hahahha..

 Cantik la jugak hotel nih.. Hotel lama.. tapi dia baru refurbish..

 Abang Leman yg gumbira asek belek game jek.. bukan nak belek bini :P

 Bahagia gile perasaan lepas mandi and shampoo rambut.. hehehe..

 The 32" tv..kitaorg siap bawak DVD player sendirik.. Tapi tertinggal remote la plak.. haihh..

 And since malas nak kuar dah.. malam tuh kami order room service saje.. (kuey teaw goreng dia best)

Mandi sudah..

Makan sudah..

What next?

TIDO!

hahahahhaha.. malam tuh aku tido pukul 9 malam..
Heaven~

Walaupon KL ngan Kota D tuh dekat jek..(siap next day nye sepat balik tengok Hiro and the geng..hehehhe) Tapik aku mmg suka tido hotel nih..

2 malam lepak sini cukup la untuk aku de-stress..

Takpe..kalau tak cukup lagik.. aku jugak telah ter-book next honeymoon getaway for May and June.. and July and October pon ade lagik.. hehehhe..

Nih semua bapak aku yg salah..
Sebab aku ikut motto dia..
TAKPE.. DUIT BOLEH CARIK

hehehehe..

PS: Abah ade nak bagi kitaorg early wedding gift ke? We accept cash or cheque ok ;)

3 comments:

Anonymous said...

Selamat berada di club OKK..
Kenape?? Ur super dad pun nak wedding gift gk.
Stuju bebeno dgn motto tu. Duit bleh carik.. janji semua bahgia. hek hek

Zuraida said...

Happy Anniversary Dot & Leman!!!

To many more years to come! Hugs!

a.z.n.e.e said...

GF & Emmet:
hehehe.. kume berdua pun selalu check-in hotel.. saje2 gatai! mcm hilang stres.. tp duit melayang x stres.. hehehe.. wlaaupun hotelnya hanya di KL.. lagik stress ikut cakap GPRS yg ntah ke mana hala bawak aku round carik hotel sampai 3 pagik! cilaka kan??

hehehe.. tp xpela.. janji tdo hotel.. hahaha...