Monday, June 09, 2008

Dot dan kunci

Hari nih abang sayang buat lawak bengong di pagi hari..Aku turun lambat hari nih..Sebab bangun bangun baru nak gosok baju keja husband..And gosok baju keja sendirik..And jugak gosok baju keja ayong + tudung (ciss..budak nih layg melambat kan aku sebab kena gosok extra skirt labuh + kemeja + tudung)..Sebab hari nih birthday Ayong..so dia takmo gosok baju..Kol 8 baru aku abes siap gosok baju semua orang..Masa husband bagi going-to-work-kiss, aku masih terkial kial gosok baju ayongand belom mandi..uhuhuhu..

So lepas selesai gosok baju semua..Bergegas ke bilik sendirik dan mandi dan sebagainya..Then bergegas turun..

Then sebab puasa takyah makan or minum..Trus salam Opah and Abah and capai kunci atas meja..

Eh..silap kunci..nih kunci keta ayong..Eh silap lagik..nih kunci keta Abah..Eh..Silap lagik..nih kunci umah..Eh..Mana kunci aku nih??

Ishk..geram..takkan Hiro tuh nak amik kunci keta aku..Tak pernah dlm sejarah..Keta Leman sebenar nye..dia gi keja bawak keta buruk aku..Aku gi keja melaram keta cantik dia..hahahahha..Tapi Leman yg insist..Bukan mak yg mintak noks.. (kang ade plak mulut muluttade insuran kata mak queen control plak kan)..
So dah start nak marah..sebab dah lambat..masok kol 830..Tapi dah kol 830 kunci keta pon tak jumpa..Call husband..Asek masuk mail box..Tambah Marah..
Call lagik..asek tak masok line..Masok kali ke 5 kot call baru dapat..Tanye husband mana dia letak kunci..

Husband: "ahhahahahaha..alamak..kunci dalam keta nih lah sayang!"
Ishkkk..geram sampai rasa nak pingsan..Husband cakap nak suh dia patah balik ke (boleh dengar ajak2 ayam dalam soklan dia tuh)..aku kata tak payah..mintak tolong abah hantar..
Then abah yg tgh pakai attire jogging dia..insist nak naik atas tukar baju..Ishkk..bapaku seorang mat semat..

Seb baik dia naik trus tukar baju..takde nak terberak ke ape ke..hehehe..
And seb baik jugak tak jam..kat road and kat toll..Sebab smart tag pon tinggal dlm keta yg terkunci itu..And TNG abah dlm keta ayong..
Seb baik jugak takde document2 penting dlm keta husband tuh..
And seb baik jugak aku sampai kol 845..hehehehe..
Hari nih puasa juga..

Better than yesterday..sebab kol 10 and aku belom lapa..
Cuma aku teringat nangka yg sedap kat umah tuh..
Dan Kebab King yg sedap kat OU tuh..
Ishk ishk..Asek nak melantak jek..

No comments: