Sunday, June 08, 2008

Hungry DOT Festival

I hate MONDAYS..
I do..

uhuhuhu.. Hari nih puasa.. Sebab dah nak dekat puasa again tahun nih.. and aku takmo macam tahun tahun lepas dah nak masok ramadhan baru menggelupur nak ganti puasa semua.. hahahhaha..

Tapi sebab dah lama perut ku tak di puasakan.. Sejak pukul 10 pagi tadik dah asek berlagu laguan.. Lagu Siti..Lagu Mawi..Lagu Annuar Zain..Lagu Stacy pon dia nyanyi jugak.. huhuhuhhu.. Keji sungguh..

Bila berpuasa kita kena sabar.. dan oleh sebab itulah..aku tgh bersabar skrg nih.. Sebab aku tengah mengantuk nak mati.. Sebab semalam aku tido kol 3 pagi..

Bukan sebab aku tengok Croatia lawan..

Bukan jugak sebab aku tengok Germany lawan..

Dan juga bukan sebab aku bermesra mesra ngan Husband..

Tapi sebab aku dok leka baca buku cerita Marian Keyes yg Tebal gile itu.. uhuhuhhuu.. So merasa mak hari nih tak larat nak bangun tido..

And skrg dah sampai office rasa cam zombie.. Di tambah pula ngan puasa.. so takleh nak bancuh nescafe kaw kaw buat hilang mengantuk.. And malam karang kena pegi Bangi celebrate birthday anak sedara Husband.. uuhuhuhuhu..

Bukan aku tak suke jumpa family mertua.. aku suke..tak pernah ader masalah..alhamdullillah.. Tapi hari nih aku memang sesungguh nya penat sgt.. And Husband baru jek sms bagitau kat aku kol 1o pagi tadik.. So aku pon call lah husband lepas berfikir fikir..

Me: Husband, sayang sangat2 tak larat lah today..Bole tak kalau Husband trus jek gi Bangi from Puchong (since he’s working @ Puchong).. Dekat sket from Puchong to Bangi..
Husband: Trus defensive .."Sayang taknak pegi ke? Sayang tanak pegi takpe lah!"
Me: Bukan taknak pegi..tapi sayang penat sgt hari nih..tambahan pulak puasa..(kasik alasan kesian menyapot statement sendirik..hehe)..
Husband: Dengan suara yg lemah.."erm..takpe lah..sayang tanak pegi takpe.."

Uwwaaa…harus lah mak kena pegi kan nyah!

Husband aku guna reverse saikologi nih..huhuhu.. Takpe lah..harap harap boleh balik awal supaya sempat nap kat umah dulu nanti.. baru jek bercadang nak tido kol 900 malam hari nih.. Tinggal harapan lah jawap nye.. Kota Damansara - Bangi pegi balik dah dekat 2 jam.. Mau kol 11 jugak paling cepat boleh sampai umah balik = pengsan atas katil..huhuhuhu…

Alooo..da lepas lunch.. Ingat nak tido kejap boss pon puasa jugak agaknye.. dia tak kuar makan so asek panggil2..huhuhu.. Last2 tak jadik tido so ngan mata yg kuyu kuyu aku bloghop..
Mata still kuyu..kepala still berat.. Still nak tido..
Ade aku tertumus atas lap top nih karang..

Semalam..movie at Cineleisure.. KUng Fu Panda.. Klakar.. And sedih.. ape kena aku nih.. Ade ke patut masa tengok master oogway si katun kure kure tuh nak "walk towards the light"..aku rasa nak nangis..wahahahhaha… Nak kata hormon tak stabil patut dah stabil dah.. unless.. POST menstrual syndrome..wahahhaha.. memula pre..then post..so dalam sebulan tuh ade like what? seminggu normal?

Afterwards..
Flea market.. (dah addicted to flea market..even not selling..must mem-buying..)

Bought 2 new sepit flower.. Makcik cina must be happy.. I know the feeling.. Bought 2 pots of bamboo..in bebola guli macam jeli kaler kaler..

Today..bring bamboo pot to office..
Very Happy.. Pot look nice..
Hope bamboo wont die..
Kakak Cine said no need water.. Only once a week sprinkle some..(DO NOT POUR A CUP)
And after 6 month only need to change jellies.. I like..
such low maintenance..
Hope bamboo dont die..
Like bamboo vely much..
Cant stop admiring own bamboo pot..
Thru watery ngantok nak mampos eyes..
2 pm..3 hours to go (1/2 and hour for surau and toilet break)..
counting every second..
Must go home early..
Need sleep BADDDDDLLLLYYYYYY…
Cant really think.. Slower brain processing..
Cant really function.. Want bed BADDLLLYYYY…
Want eat also BADDLLYY..

Astagfirullah..
Such negative tots.. Kurang pahala puasa..

Must not think food..

Must not think food..

Must not think food..

Hungry.. Even bamboo jellies looks YUMMY!

No comments: