Tuesday, June 10, 2008

Si Dot dan Si Hiro : Kisah Ayam Madu

Yesterday lepas bukak puasa..Abah bising sebab makanan banyak tak habis..membazir kata nye..orang yang mambazir itubersaudara ngan setan kata abah lagik..

herkk..alamak..atas meja tuh ade 7 ketul ciken wing honey + 2 satemempedal honey..and aku plak dah kenyang buntat macam nak pecah perut..hhahahha..sebab semalam aku siap gi beli ciken wing + soup daging yg sedap nyesaya yg sedang lapa nih terliur plak dah..
So lepas naik mandi dan lain lain..turun balik..tengok makanan masih banyak atas meja..harus la banyak lagik kan..bukan nye dia ade kaki nak jalan gi tempat lain..aku dah bisik kat husband..
"husband, kalau karang tak habis jugak..besok husband bawak gi buang kat office okeh"
husband malas nak layan bini..

Then aku pon amik la sekeping kepak ayam..then panggil lah Hiro..

"Hiro..Hiro..meh sini meh makan ayam.."
hahhahaha..seb baik ader Hiro..Charlie ekshen sket tak makan makanan manusia yg pelik pelik nih..Hiro fleksi..cornflakes aku pon habis dia bedal..Charlie Makan makanan kucing je..aku belikan royal canine pon makan bile perlu jek..hanya makan Burpp! atau tuna kucing dlm tin yg membuat aku pokai..sebab diaorang makan cam gergasi banyaknye..whiskas and friskies boo layan..(gile demanding kucing aku..tuan dia pon belasah aje..ohh..bukan la belasah whiskas dan friskies tapi nye :P)

So Hiro dah tolong habiskan separuh kepak ayam aku..Siap jilat2 tulang ayam lagik..aku pon amik lah lagik satu..letak kat pinggan dia..skalik dia pegi berak plak..and lepas tuh takmo makan dah..Cehh..

Semalam beli 8 kepak ayam..itu pon memula hubby yg tamak nak beli 10..Seb baik bini dia kata 8 cukup kot (obviously bini pon tamak jugak..kalau tak mesti cakap 5 jek dah cukup)..Last last semalam ade la balance lagik 2 ketul kot..Kalau abah nampak karang harus aku kena bebel lagik..hiks..

Then lepas tuh makan la buah2an..slalu kalau aku duduk makan rambutan sebelah husband..Mesti aku akan kacau and lap tangan kat seluar dia..hahahha..Kengkadang tak lap pon lagik tapi hubby dah jerit jerit..ahhaha..

Then semalam dok sbelah abah makan buah..And aku usik abah pulak..
"Abah..ina lap tangan kat kain abah boleh?"
And abah gave an unexpected answer.. (aku budget mesti dia ckp takleh kan)
Abah answered.. "Lap la wah(wah=dear) oii.."..nanti kalau kotor boleh basuh..

Walauweiii..aku terus pandang hubby kat sofa lagik satu..
"see hubby…abah tak kisah pon sayang lap tangan kat kain dia..(which i did not do anyway..aku tak sekeji itu..hahahaha)..kalau hubby mesti dah bising2..macam dia jek yg kena basuh baju.."
Hubby..again..malas nak layan bini..

hahahhahhaa…

No comments: