Friday, May 22, 2009

Dot pergi ber Hip Hip Hooray

uuu...
Syok woo semalam aku ber hip hip hooray kat jusco OU..
hahahaha..
Walaupon tanpa kehadiran suami di sisi..
Mahu pon kehadiran seorang bergelar teman..
Aku gagah kan jugak demi Jusco card Member sale.. hehehehhe..

Aku kan half day semalam..
Tapi sesak pagi macam sakit dada..
Bila arik nafas jek sakit menyucuk nyucuk..
saspensen jugak aku..

Tapi aku pura2 buat2 tak tau..
tapi opah baik hati volunteer nak sapukan ubat dan gosokkan blakang..
hehehhe..

So berbau macam kilang pemprosesan minyak gamat..
dicampur plak ngan bau ubat kwan loong..
Memang pening ah sape beratur belakang aku semalam..
hehehehhe...

Dpd umah aku dah berdoa..
"Ya Allah..tolong lah permudahkan aku mendapat parking"
Dan..dengan izin Nya.. aku carik parking 5 minit jek..
hehehehhe..

Tapi aku bendul..Mungkin sebab aku macam dah lama tak ber hip hip hooray sorang2.. dulu masa bujang slalu jugak shopping sensorang.. Then sampai jek kat Jusco.. orang ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiii gile gile gile.. adoi.. aku pon agak loss.. pegi la terus tuju tempat cadar and bedding set.. sbb mmg hajat di hati nak beli set comforter kan.. Mmg la murah..Daripada RM599 tinggal RM179 jek.. aku pon eksaited amik la satu.. then tambah pillow kaver lah..cadar untuk opah la.. towel sepuloh hengget la.. dan mende2 kecik2 mak nenek yg berkaitan dengan dengan beddings.. sampai lah aku rasa tangan takleh nak hold bende dah.. sebab troli takde.. (si sengal yg lupa nak pegi carik troli dulu.. tapi by this time semua troli pon dah abes..huhuhhu).. so aku decide nak bayar la dulu..aku pon queue..

Adelah dekat 40 minit.. line bergerak slow nak mampos.. kalau beranak dah leh kuar anak kembar 3 pon aku masih belom abes bayar barang2 aku.. so tunggu punye tunggu.. dah nak sampai lagik 3 orang giliran aku.. aku pon dah eksaited lah kan.. sebab hajat di hati nak sambung shopping.. (wah wah wah.. sakan nampak puan dot.. dah lupa balance duit kat bank ke? hehehhe)..

Tapi couple yg 3 depan aku tuh.. aku rasa diaorang nih kaya raya banyak duit dan harga.. pakaian pon brand2 seperti Lacoste.. handbag Chloe.. pokok nye diorang nih mmg mengeluarkan aura orang kaya lah.. hehehehe..

Oh.. perenggan diatas hanyalah untuk introduction sahaja.. pedulik ape kan orang kaya ke tak ke kan.. tapi.. diorang ade voucher jusco segedebak.. serius shit..
Diorang beli barang banyak and ade lah dekat RM5 ribu.. semua bayar pakai voucher jusco RM20 satu tuh.. soooo.. AKU NIH MACAM NAK MAMPOS LA BERDIRI tunggu cashier tuh scan voucher tuh satu satu sampai cukup 5 ribu.. wuwuuwuwuwu.. serius rasa nak hantok kepala ke dinding yg terdekat.. huhuhu.. sedih nak mampos ok.. stress pon ade.. rasa nak jek aku baling pillow cover aku kat belakang dia.. huhuhuhu.. tapi tuh hak dia lah kan.. meleleh oo air liur tengok voucher dia banyak sangat.. huhuhuhhu.. dah bayar RM5 riban pon aku tgk masih byk lagik balen kat dalam bag dia.. uhuhuhuhu.. silalah korang juga jeles macam aku..hehehhe..

Lepas sejam setengah baru aku berjay abayar barang2 aku.. dah adalah sgt berat comforter set queen itu.. tangan rasa nak tercabut.. aku batalkan saja niat aku nak sambung shopping.. tapi adalah sempat untuk berhenti sambil seret2 comforter untuk memilih bra.. wahhh.. sangat murah youolls... tapi sbb aku malas nak tunggu turn for fitting room.. aku belasah jek la beli.. tak berani beli banyak takat 3 jek..

Then give up dan kuar jusco.. jalan sikit jumpa troli yg kecik2 tuh.. terus mak sambar satu letak semua barang.. tapi masa tuh kaki dah rasa nak patah.. so dengan dasar separa sedar diri.. aku pon tolak la troli balik wing baru.. tu pon cam sesat dua tiga kali.. hahahaha..

Sempat singgah Jeans studio.. dan try dekat 10 pasang jeans.. sighhhh..depressing nye carik jeans bila dah gemok nih.. ade size cutting tak cantek.. tak sangkut kat lutut sangkut kat peha.. tak sangkut kat peha sangkut kat bontot.. hahahaha... ade size takde kaler yg menarik.. ishkk..seksa seksa.. benci kan.. my never ending quest for the perfect jeans.. uuuwwwaaaaa....

Then singgah plak (wah wah.. mementang dah ade troli kan.. akak sronok lah sambung shopping sket2..hehehe).. Winter time.. beli barang2 untuk pegi Melbourne Isnin nih..

Then singgah plak beli kebab king.. sebab dah kepenatan try jeans sampai 10 pasang tak muat.. hehehhe.. so untuk memujuk hati yg luka.. mix kebab with no onion lah ubat nye.. hehehhee..

Sampai umah dah kol 800.. ayong ngan opah dah kebulur tunggu aku nak bawak gi Kayu.. kesian dorang.. hehehhe.. sbb aku cakap kat ayong..

"Ok.. you tunggu kat umah.. I dah habis dah nih.. kejap lagik I sampai lah.. pehtu kite kuar makan terus" --> Pada jam 545 petang..tapi aku sampai umah kol 815 malam.. hahahhahaha...

Then lepas makan singgah klinik sebab dada masih sakit.. doktor kata no need to worry.. kembung satu badan.. huhuhuh.. and aku jugak amik ubat influenza tuh.. abes duit lagik RM130..huhuhuh..boleh buat beli set cadar 4 youollss...

Dan malam tadik jugak first time aku kena tinggal sorang2 kat umah baru..huhuhuhu..abang leman gi outstation ke Johor.. memula tuh aku mintak ayong teman.. tapi by 10 pm tuh..macam rasa ok plak tak takut..so pesan kat opah takyah la ayong datang kan..so.. pukul 1100 tuh aku dah gather Hiro and Charlie ajak masok bilik.. bebudak kucings tuh macam memahami plak mummy angkat nye kena tinggal sorang,.. baik jek terus masok bilik naik atas katil golek2.. hehehhe.. memula Hiro buat muka menyampah jek tengok Charlie ade atas katil.. so aku dukung la dia naik katil jugak.. seb baik la si Charlie tuh tak meroyan malam tadik..

Tapi by pukul 12 malam aku macam dah takut plak.. huhuhhuhu.. takut hantu lagik.. takut orang lagik.. sebab macam tak sempat lagik nak tukar lock.. huhuhhu...nak tepon ayong takut kacau dia plak..so dot tido la dalam ketakutan..huhuhuhu..
Alhamdullillah semua ok..

Terjaga kol 5 pagi sebab Charlie bising.. so aku kejap tido kejap bangun nak soh dia diam.. huhuhuhu...Tapi seb baik ade budak 2 ekor tuh.. kalau tak lagik la aku takut kan.. huhuhuhu..
Agak2 nanti abang leman berani tak nak tinggal sensorang 2 minggu masa aku gi training induction nanti.. hahhahahha..

Wahh..panjang nye post aku nih..Takpe lah.. nanti seminggu tidak ke temu.. Isnin walaupon flight malam aku malas nak keja dah... hoorayyyy... baju pon tak kemas lagik nih.. huhuhu.. dan besok ade lah gotong royong kemas umah lama.. takut nye nak bayangkan kepenatan di hari esok..huhuhuu..

OKla.. have a wonderful week people..xoxo..

2 comments:

dieya said...

babe.. i tagged u ;-)
silalah jawab yaaaaa
gi amik dkt blog baru aku

balik dari melbourne buat laa ekkk

en_me said...

sonoknyerr jalan jalannns kanns..