Monday, December 10, 2007

The day HIRO enters our Life..

Today:

1) I just finished my paper P1..Habis paper kol 615..Sampai umah Kota D dekat kol 8..stress nak mampos jam from Sunway nak balik umah..so sampai umah harus dah takde mood..esok ade lagik satu paper P2..basically for tomoro's paper, luck is not enuf..I need a miracle...hahahha..seriously I'm screwed for tomoro's paper, but I'm not the mood to care..So after a short nap, ajak hubby teman gi tapau Toffee Nut Latte..konon2 nak kasik mood dtg balik untuk study..anyway, lepas dapat Toffee Nut Latte, mood dah bertambah baik..tapi bila balik umah..

2) Hiro dah sampai..yeayyyyyyyy..Everyone..Hiro atau nama sebenarnye Hiro Nakamura adalah kucing angkat keluarga saya yg baru sampai malam tadik..He's soooooooooooooooooooo tiny..sebesar tapak tangan ku yg gemok ini..Dia anak kucing yg kena tinggal ngan ibu dia..sian gile..walaupon Dot and Leman pro persian cat..tapi sebab kesian kat Hiro..we adopted him...hehehhe..Anyway..He is indeed a very very kiyut kitten..warna belang2 cicak..kesian gila tgk dia asek carik puting susu ibu dia..seb baik ade bapa angkat yg baik hati (En. Leman) yg sanggup kuar memalam belikan susu Hiro..hahahhaha..seriyes bapa mithali..aku bab bab kucing nih..as long as it does not involve any "taik kucing"..you can count me in..tapi once terbau jek taik kucing..aku nombo dua (nombo satu mestilah Ayong! hahahha) yg akan lari jauh jauh..So..En suami yg berhati mulia lah yg akan "setelkan"..hahahah..bertuah sungguh aku dapat suami cam Leman..

Anyway..malam nih Hiro tido kat bilik kitaorg..tadik dia dah tido..then dah terjaga kencing..seb baik Leman belom tido lagik untuk tukar papers dia..hahahah..hari nih aku asek bermain main ngan Hiro..kengkadang rasa tak sesuai plak nama Hiro..Opah suruh panggil "Tang", singkatan kepada DATANG..hahahahah..tapi abah kata it reminds him of Mr Tang..tukang buat rumah aku dulu..harus tak glamer Opah nih nak kasik nama Tang..kalau nak tukar pada Fahrin ke..Dr. Muzaffar ke..even Peter Petrelli pon aku terima lagik..Leman kejap2 nak tukar nama dia jadik Tiny lah..Belang la..Comot lah..ishk..konfius si budak kecik tuh nanti..nama ade sepuloh..Opah panggil Tang..aku panggil Hiro..Abah panggil lain..Leman panggil macam macam..hahahhaha..
Oh..so lepas fussing over Hiro tonite..mood nak study aku dah hilang balik..anyway..P2 nih one of the killer paper..harus study satu malam is suicidal..huhuhu..redha jek la besok.. Lepas tulis blog nih..aku pon nak tido..nak tgk Hiro then nak tido..hehehhe..so happy to finally have our own cat..After Boboi, Baby and Sasha..hope Hiro stays with us for a long long time..

Esok:

Best nye dah habis exam besok! Tapi lepas tuh masok kerja balik..and my working days have been extended pulak..IShkkkkk..malas sungguh..but due to unforesee (Dot yg careless tak check bebetul! biasa le tuh..heheh) circumstances, extending my working days is the best possible action..so there goes my riak saya-tak-yah-buat keja-byk2, menghitung hari abes notice and tunggu hari join kompeni baru..masok jek kerja after exam nih..haruslah kerja yg banyak sedang menanti..and harus lah semua cuti saya dah kena cancel..uuuwwwaaaaaa...

No comments: