Sunday, December 16, 2007

Geram

My beloved baby cat just peed on my bed just now.. Issshhhhhkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.. GEERRRRRAAAMMMMMMMMMMMMMMMMnyeeeee...kalau ikot kan hati nak jek aku cekik cekik budak kecik tuh..

Normally dia dah pandai kencing kat papers yg aku dah provide dalam box dia..kitaorang dah letak pasir kucing hari tuh, but maybe he's still tak berapa bijak..cause he ate some of the pasir..sampai terpaksa aku kuarkan dpd mulut si kecik tuh..ishkk..hiro hiro..

Anyway, harus aku jadik mak tiri kejap tadik..kena jentik kat telinga dia se-das dua..Geram sungguh aku terpaksa pulak nak tukar cadar memalam nih..Ok tipu..sebenarnye tak larat nak tukar..so malam nih laki bini tido takde cadar..Hiro punye pasal..hahahhahaha...
Leman marah aku jentik telinga Hiro tadik..Ceh..sayang Hiro dpd sayang bini (alasan best nih kalau nak majok ngada2..heheheh)..Dia kata salah aku sebab ajak Hiro naik katil..hahahha.. busted! abes dah dia aktif semacam takkan aku nak kurung dia kat box..biasa rutin pon aku akan layan dia dulu..then aku nak tido baru masok dalam box and letak cover.. tapi setakat nih dia belom pernah lah kencing or poop merata rata..or biasa nya sempat di"selamatkan" letak dia kat "toilet" dia..tapi tadik dia dah tak tahan sgt kot..

Lepas kena jentik..aku letak dia balik kat box dia sambil marah2 ala mak tiri bawang merah..Dia buat derk jek kat aku..langsung tak takot ngan mak tiri nih..Siap boleh gigit2 jek tgn aku ajak main..eeiii..takde disiplin betul lah budak kecik nih..

Anyway, lepas 2-3 minit aku dah rasa guilty..leman bebel2 sebelom dia tido balik..tapi dtg menyendeng dekat2 ngan aku..sebab Hiro kencing tuh side dia...hahahahhhahaha....so tadik aku dah gi "kiss and make up"..bukan ngan Leman lah..ngan Hiro...aku dah pujuk2 dia..suap dia makan sket..kasik minum..and dah tepuk tepuk and selimutkan dia tido..Tapi dia tido tipu2 jek tuh..sebab bila aku letak jek kover box dia..dia bukak mata intai aku..cehh..nak tunjuk muka kiyut lah tuh..Seb baik lah Hiro memang kiyut..

Esok ade meeting ngan partner..malas betul rasa nye..konfirm kena brain wash sebab nak resign..But I've pretty much made up my mind (obviously..I dun just resign for fun kan!)Anyway, i understand the grass always looks greener on the other side..Tapi masa aku nak jump from HSBC aritu pon..walapon life is at times shitti-er in PwC as compared in HSBC..Namun tidak sesaat ku menyesal..cause I believe it's good shit..hahahhaa..boleh?So hopefully this time I wont regret anything either..Sebab ade jugak kawan aku yg kuar audit..then masok
tempat baru tapi tempat baru pon tak best (waullau..that must be damn bad as sebelom make decision nak resign from PwC I'm sure she's miserable enuf..but obviously tempat baru is miserable - LER!..hahahha..Takpe takpe..itulah cabaran hidup nama dia..bak kata abah.."hidup nih ade challenge baru lah syok sket!"SOmetimes we just have to be brave and take the plunge..ecewah..(reminds me of my wish to go bungee jumping (@ NEw Zealand no less! ehehehe) before the age of 30..tapi macam tak yakin jek..sebab rasa nye nih belom 30 aku nak naik solero shot kat Genting pon macam dah tak berani..hahahha...

Raya aji tahun nih side En. suami..tapi maybe lepas semayang raya tuh satu family nak bersuka ria kat genting..since last minute plan..harus lah hotel semua dah fully book kan..daripad yg murah sampai yg paling mahal pon semua dah tak available..

Anyway, aku nih dah malas sebenar nya nak kerja..tapi me being a dedicated employee that I am (ehem..lagik satu ayat up diri sendiri..thank you :)) aku teruskan jugak bekerja dgn rajin..dahla extended workings day..malass betul..eh..tapi dulu kat HSBC pon aku bekerja dgn sgt berdedikasi hingga my last day tau..hehehe..Tapi yg kelakarnye..ACcountant tempat client tuh pon dah resign..last day before raya..hahahahah..so haruslah first day aku masok tanye soklan itu ini..second day tuh terus dia MC..hhahahah..cisss..main tipu...tapi mana dia nak nyuruk..esok dia kena gak mengadap muka aku nih kan..hahahahha...walaupon aku sendiri takde lah teruja sgt nak keja sebenarnye..but u have to do..what you have to do kan..
OKla people..time for me to continue my yahoo game..hahahaha..it's 216 am now..but I'm wide
awake..demmm..besok dah la takleh lambat sebab nak meeting ngan partner kan..aiseyy..tapi seb baik lepas tuh office baru client dekat gile ngan umah..hehehehe..syok syok..Good nite..I love you darling husband..I love you si Hiro yg kencing merata..Sleep tight..Dun let the bed bugs
bite!

PS: I've watched "I AM LEGEND" during the weekend..I really enjoyed the movie..2 thumbs up!..tapi ending dia boring..so just brace yourself..hahahahha...

No comments: