Saturday, March 28, 2009

25 Dots...

As uploaded in my facebook page

1) Setelah 27 tahun plus2 aku exist kat dunia nih..baru aku tau nama aku dlm Islam bermaksud "bunga"..Itupon zaika yg bagitau..and siap nak bergaduh dulu ngan dia..
Zaika : "Wei babe..aku check nama kau..in Islam maksud dia bunga.."
Aku : Wei.. kau jgn nak tipu aku..nama aku mana de maksud.. (I've made peace wif my own name.. huhuhuh..walaupon dulu masa kecik2 aku konfius kenapa mak pak aku tak bagi nama Mira Edora ke, Miralea Arissa ke dan nama2 dua kerat yg bertema kan kemodenan sikit)
Zaika : "Kau jgn nak gaduh ngan aku eh..aku kata maksud bunga..maksud bunga lah.."
Aku : Tetap dgn pendirian nama aku takde makna..
Zaika : OK takpe.. besok aku bawak buku nama aku..
Aku : hehehhe..bunga pon bunga lah.. (does this mean aku ade bau2 durian ngan Bunga Citra Lestari?..Lu pikir la sendiri beb)

2) Aku baru potong rambut pendek the day before yesterday.. Aku cakap kat cine tuh.. "Make me look like Jennifer Aniston" .. but instead cine tuh potong rambut aku cam Ahmoi jual buah kat pasar.. So aku yakin.. conclusion nya hanya satu --> Cina kat Peek-a-boo tuh pekak!

3) Serius hair stylist tuh pekak..aku suruh dia gunting shoulder length.. tapi dia kasik up skit sampai dagu..mungkin dia rasa dia bersedekah pada aku..gunting lebih pon bayaran tetap sama.. I shud be thankful..

4) Aku nih sensitive orang nye.. Masa tengok cite Marley & Me.. Aku nangis lagik teruk daripada Jenn yg berlakon sebagai tuan punya Marley.. sob ..sob..

5) Aku ader 3 setengah ekor kucing;
- Yang sulung namanya Hiro..chumel and gemok macam aku.. dia pernah hilang 19 jam.. dan telah menyebab kan aku nangis selang sejam daripada pukul 7 petang sampai aku tido malam tuh.. Hiro balik esok pagi nya. Conclusion: Aku ade nazar 3 hari nak bayar..huhuhuhu..
- Yang kedua namanya Charlie.. Semalam dia hilang..tapi aku tak nangis and tak bernazar..sebab aku yakin dia akan balik pagi tadi..call it woman intuition.. heheheh.. dan tepat skali Charlie balik kol 630 pagi tadik..
- Yang ke3 nih kucing angkat jek.. sebab dia takde mak angkat..kitaorang pon bagilah dia makan and lodging..nama dia TamTeh.. dia ibu beranak satu..
- Yang ke4 nih nama dia TJ.. meaning TamTeh Junior.. berusia belasan hari.. sangat chomel macam nak mati.. lepas 5 hari dia beranak.. aku mmg ingat dia dah mati.. sebab tetiba hilang dari kotak.. dah hujan plak turun dgn lebatnya.. again..aku bernazar lagik..aku serius ingat mmg confirm ah takkan hidup punye.. Conclusion : Seb baik nazar sehari jek sebab dia di jumpai kat umah jiran aku keesokan hari nya..huhuhu...

6) DULU aku kurus..size baju and seluar XS or S .. tapi SEKARANG tidak lagik.. size baju dah upgrade jadik L or XL .. sob sob..

7) Aku selalu berazam nak kuruskan badan..
Cubaan pertama : Pegi join klas Jezzercise (Aku bayar RM100 utk registration + RM120 utk sebulan class)
Hasil cubaan pertama : Aku sengkek RM220 bulan tuh.. dan masih tak kurus sbb aku pegi klas 3 kali jek sebulan tuh..
Cubaan kedua : Aku join Herbalife (Aku bayar byk ratus dah tak ingat)
Hasil cubaan kedua : Sengkek dgn lebih byk.. penurunan berat badan yg minimal..dan jugak penambahan berat badan yg optimal sebab lepas 2 hari buat Herbalife..aku pergi bercuti di redang and the rest of my diet was history..
Cubaan ketiga : Lepas setahun aku tak join jezzercise.. Aku kembali dgn semangat yg lebih gigih.. sambil bermotokan lagu semangat yg hilang nyanyian kumpulan kamikaze.. Aku siap bank in duit yuran sebab takut nanti aku tukar fikiran..
Hasil cubaan ketiga : Aku bazir jek duit yuran sebulan sebab this time.. sekali pon aku tak jejak kaki ke Jazzercise.. huhuhhu..

8) Aku masih belom putus asa untuk berdiet.. masih bertemankan lagu semangat yg hilang..

9) Aku depress sebab aku dah gemok.. so untuk mengurangkan tahap ke-depress-an aku..aku suka makan aiskrim.. :)

10) Aku suka menaip panjang2..dan bercerita byk2.. oleh sebab itu.. aku sambung lah point2 yg lain di masa akan datang..

11) Umur aku kalau kira ikot tarikh pada surat branak dah nak masok 28 tahun dah. Tapi itu bi'daah. Korang jgn pecaya tu. Mesti typo error tuh. Sebab umur sebenar aku baru nak masok sweet 23 gitu. (PS: Tapi umur aku kalau ikot wii fitness test ialah 43 tahun! pengsan mak camnih nyeh)

12) Aku nih cembeng orang nye (ratu air mata)..leh kalah aa fauziah nawi tuh..tengok hindustan nangeh..kucing ilang nangeh, kena tipu gores dan menang Rm3 ribu nangis, tengok cite anjing nangeh, tengok cite orang bela baby panda pon nangeh jugok..uhuhuhu..panjang lagik list aku nih weih!

13) Aku nih jugak penakut;
- takut lipas
- takut pening (atas alasan ini saya takmo naik roller coaster)
- takut muntah (atas alasan ini juga saya mempekukuhkan lagik alasan saya takmo naik roller coaster)
- takut nak exam
- takut nak terjun dari tempat tinggi (walaupon cam teringin nak bungee jump..tapi setakat "teringin" je la kut :P)
- takut hantu
(PS: Kalau ader yg tanye: "Allah tak takut?" --> Nyeh..perlu ke nak declare kat facebook nih something yg dah pasti? zasss...)

14) Aku paling tak suke kalau tersepak jari kaki yg kecit sekali tuh kat bucu katil..aku akan mencarut dengan penuh warna warni sambil berguling atas katil tahan sakit..jika kesakitan yg ekstrem..siap leleh air mata dowh..Tapi aku pasti ini reaksi normal nih.. Kaalau korang tersepak bucu katil, pehtu senyum sambil cakap kat katil tuh "tak sakit pon! aku sepak kau sekali lagi!"..haa..itu ade tande2 tidak normal tuh..

15) Dulu masa kecit2 skolah rendah, aku selalu tinggalkan nota ugut nak lari umah setiap kali lepas kena marah @ rotan ngan arwah mak aku..tapi aku tak cukup duit nak beli tiket bas buat tambang balik kampung nenek aku..so selalu lah hasrat aku terbantut...huhuhhu

16) Aku nih mabuk darah.. kalau tengok darah walaupon time doktor nak amik sampel darah..aku mesti ala2 nak pitam gittew..the only darah yg aku tak mabuk bila tengok ialah darah nyamuk dan darah period..uhuhuhu..

17) Aku nih nak kata genius tak ler.. Tapi aku jugak rasa aku nih takde lah budus sangat..sampai la aku fail salah satu paper ACCA aku sampai 4 kali..huhuhu
- Fail 1st time: Takpe..memang salah aku tak study betul2..
- Fail 2nd time : Takpe..mungkin bukan rezeki aku
- Fail 3rd time : Oh..tidak.. apsal dah buduh sgt aku nih..mesti byk termakan semots..huhuhu..
- Fail 4th time : Ade tak memana aku boleh beli jek ACCA nih?
Tapi alhamdullillah lah aku berjaya gak pass kali yg ke-5..walaupon hanya nyawa2 ikan sajork..hahahah..better late than never youolllsss..

18) Aku nih very the simple and straightforward orang nye.
- Kalau aku gembira, aku ketawa;
- kalau aku sedih, aku nangis;
- kalau bengang, aku marah and kalau sakit plak, aku pegi jumpa doktor.

Tapi kalau dlm situasi aku nak marah, tapi terpaksa senyum plak, then aku rasa nak nangis. Simple kan!

19) Tapi suami ku kata aku nih complex;
- sebab kalau time aku marah; dia cakap: "Jangan la Marah".. aku jawap "Mane de I marah".. padahal memang aku marah..
- Kalau time aku susah hati and gigit kuku (ini bad habit saya!), dia cakap: "Jangan la susah hati"..aku jawap : "Mane de susah hati!" ..padahal kuku dah macam kena gerit dek tikuih (tikus)..huhuuh..
- sama jugak time aku majok; dia cakap:"Jangan la majok"..aku jawap: "Mane de majok"..padahal muncung panjang sedepa..hihihi..
- And time dia belikan hadiah birthday tahun lepas yg berharga byk ratus, dia tanye: "Suka tak"..dan aku jawap 'ehh sukaa"..tapi dia tau aku sebenar nye tak berapa suka (hahahha..nak wat canne kan..dah muka transparent) and obvious plak tuh kantoi tak brape suka.. heheheh....Pening kan jadik suami saya :)

20) My first crush at 14 was Jeremy Jordan..tak sape lah mamat nih aku pon kurang pasti sebenarnye..time tuh aku rasa dia hot berdasarkan pada poster kat majalah galaxy tahun 1990an..Aku dgn gigih nya tampal belakang pintu..balik sekolah jek senyum kat pintu.. cukup 3 hari..bile balik skolah poster tade blakang pintu..arwah mak aku dah cabut dan CRUMPLE campak tepi tong sampah..Aku heart broken 2 hari..

22) Sampai lah aku jumpa cinta pertama aku --> Takeshi Kaneshiro! Masyaallah..sumpah hensem okeh mamat nih..droolllllll......

23) Seb baik Takeshi tak masok meminang aku. Kalau tak aku rasa mesti aku dilemma nak pilih Takeshi ke nak pilih Leman..hehehe..

24) Aku bercinta dengan Leman lepas aku dah menerima hakikat yg cinta aku dgn Takeshi tak mungkin akan bersatu..Leman plak bercinta dengan aku lepas Josie Maran tak menerima cinta dia. Adakah kitaorang nih kategori rebound relationship?

25) Tapi kalau ye pon rebound..sekarang nih..Leman lah buah hati pengarang jantung cinta saya..Dan dot and Leman akan sambut every 14 of every month sempena mengenang tarikh mula bercinta..14 April 1998..


Ok kawan2.. enjoys.. dot yg dah sleepy head nih nak tido dulu..
Besok balik perak ade majlis sambut mama baru..heheheh..

Have a blasting weekend youollsss...

2 comments:

C-I-K-I-N-T-O said...

selamat bercuti..x kering gusi baca cita akak :)

p!nkerton said...

lawak2..
aku bagi ko lagi satu dot- ratu blog!