Thursday, March 26, 2009

Dot's Dilemma

hello..

Dot yg extra segar sebab baru pas bgn tido and mandi..huhuhh..
Tadik tetido from 8 - 10pm! gile...skrg takleh tido..besok pagi tak larat bangun plak..hehhehe..

Neways..Fikiran kusut sekarang..

The ultimate culprit.. money! or lack of it..hahahahha...

Since I'm going off to another "new ship" (hopefully bigger and better lah.. not green2 grass by the river jek..huhuhhu).. Some of my planning dah definitely lari..

1) Bulan 5 punye gaji confirm kena hold dulu sampai abes clearance..huuhuh..
2) Our new home dah dapat CF..yeay..tapi nanti mesti pening sebab byk nak pakai duit..plus kena pikir nak pindah cepat sebab tak larat maintain 2 rumah..huhuhu..
3) Bulan 6 tengah consider nak amik my last ACCA paper.. duit lagik tuh..
4) Bulan 7 dah beli tiket pegi Phuket..duitttttt agik tuh..
5) At the same time, aku baru dapat tau aku entitle tiket free aku..so macam sayang nak burn..tapi nak pegi mana time2 tengah sengkek nih..huhuhhu...and have to utilise by 12 June 2009! lagik konferm tak sempat nak kumpul duit..huhuhuh..(duit nak gi phuket pon lom abes kumpul..hahah)..

So itulah antara permasalahan nye..huhuhu..

And aku cam rasa tak best nak mintak cuti lepas seminggu 2 join kompeni baru..cam tak senunuh jek rasa..huhuhuh..tapi cam nak jugak pegi holiday..

Last working day shud be around 29 May..pehtu utilise cuti sampai mid june.. yeayyyy..

Kelmarin macam agak sentap ngan husband..sebab malam tuh time aku tgh susah2 payah survey mana leh agak affordable utk kitaorang utilise teket free (nak gi london RM270 jek uollsss... sakit hati betul la bad timing nih!).. and aku yg memahami dia takde cuti..nak try la tengok date mana kitaorg boleh escape kejap.. dia plak terus jek cakap.. "Sayang, we need to use a lot of money now, kite burn jek la tiket tuh..bukan nye kita tak penah pegi holiday..nanti lepas nih kita pegi lahh..yadayada.."

sentap nyeh..setahun mak keja kat airlines company.. dah entitle tiket takmo pakai plak.. panas jek telinga.. bukan aku ajak pegi london pon..sayang okeh nak burn.. paling koman pon kitaorg boleh ape pegi penang during weekend.. aku terus takde mood and tutup laptop tido.. kalau tiket leh transfer nama mau aku bawak ayong.. tinggal lah dia jaga Hiro kat umah..hehehhe..

But yesterday I've persuaded him.. we're going to KK to utilise our tickets.. yeayy..murah jek dalam RM20 ringgit sorang pegi balik..and hotel kat sana setakat 2-3 malam we can still afford..hahahha..tapi aku lom buat arrangement lagik..

as for phuket..ader high chances kitaorg kena burn tickets..sayang jugak rasa nye.. tapi I can't take that many leave (4 working days) lps baru masok keja seminggu dua kan..so kalau nak tukar flight date..kena bayar mahal.. might as well beli another tiket utk pegi lambat sket jek..

Or we might just buy tickets to KB or KT and pegi Perhentian or redang jek..instead of phuket..huhuhhu..

Masih dalam discussion stage..pening dot pening..

Ohmigod busan nak mati nye post aku nih..baik lah aku pegi tengok movie..huhuuh.. till next time..daaa...

PS: Yeayy..besok nak pegi tengok baby Sha'aixack Zharfanne Dadameah.. heheheh.. Si Z tuh sengaja kan nak kasik orang tergeliat lidah nak sebut and mengeja nama anak dia.. huhuhu.. Nanti besok budak tuh tadika jenuh la nak pandai spelling nama sendiri..dulu aku kecit2 senang gile setakat nak spell z.a.r.i.n.a... hahahha...

No comments: