Monday, July 26, 2010

Bandung - Day 2

DAY 2: Bandung - Tangkuban Parahu - Bandung

Hari ini saye adalah birthday gurl. hiks.
Tapi sebab on holiday tak de la rase sangat pon.
Bangun tido pon tak rase 1 day older. hehe.

Happy Birthday to me..

Lepas breakfast, kitaorang terus gerak gi Tangkuban Parahu.
Dalam 1 hour journey la. Sejuk rupe nye udara bandung nih.
Kitaorang bantai pakai sluar pendek jek..seb baik bawak sweater.
Tapi mungkin sebab quantity lemak aku yg dah bertambah, aku rilek jek tak pakai sweater pon..hehehe..padahal kat atas tuh siap ade yg pakai topi bulu2 lagik..huhu..

Berlatar belakangkan kawah gunung berapi..busuk bau sulfur..

Berlatar belakangkan kedai..hehehe..aktiviti nih aku suke..

View from the top..

Tangkap gambar lite2..shopping lite2..makan lite2 (jagung bakar yg sedap gile)..kitaorang pon turun..Ade lah tepi2 tuh orang2 yg offer nak guide turun gunung tuh..leh la celop kaki ke ape ke.. and since aku penah bace blog orang, kata jauh gak..and orang2 tuh siap cakap.."ngak jauh..cuma dalam 1 kilometer saja.." Aku pon reply dengan sopan..terima kasih saje..Jawapan dalam hati: Kim Salam la bang..1 kilometer ko kasik guide free pon aku takmo, ini plak aku yg nak kena bayo..hahahahha".. kitaorg nih dah le asek ponteng gym jek.. mau turun i kilometer..pehtu nak naik balik 1 km balik..sampai petang kang belom tentu aku sampai okeh..hehehe..

Turun daripada Tg. Parahu tuh, Kitaorang singgah la tangkap gambar kat ladang teh..pehtu sambung journey to Sari Ater Resort plak.. Resort nih best la jugak..ade macam2..horse riding..ATV..hot spring..umah hantu pon ado..Tapi kalau honeymoon nih confirm laki aku malas nak beraktiviti2 lasak begini..Pusing satu resort tuh pon aku dah nak tercabut kaki youols..Berpeluh2 macam pegi jungle trekking..hahaha..

Ladang teh Cameron Highland lagik cantek nyehs.

At Sari Ater..kejap2 jek kitaorg on screen depan kamera tuh kan..so cepat gile abes bateri..hehehe..

Celup kaki kat hotspring..kolam dia ade banyak..siap ade waterfall bagai..since kitaorg pon tak bawak baju tukar, celup kaki jek la..setakat kolam panas cengginih kat Sungkai pon ade noks..hahahha..ekshen tak? Tapi beza nye kat sungkai tuh kita leh nampak air dia menggelegak macam jakuzi tuh..kat sini air tenang jek..tapi bile celup panas menggelejat..

Lepas tuh kitaorang singgah plak kat ladang stroberi..aku tengok blog rozai dia singgah rumah stroberi yg cantik, aku plak singgah cam kebun belakang umah bapak aku jek..hahahhaha..(literally speaking la kan..sebab blakang umah bapak aku takde kebun, ade umah india nama uncle raju blakang tuh..hahahaha)

Leman takci tau..tangkap gambar sendiri lawa2..kalau gambar bini coonfirm sabotaj..

Lepas petik stroberi ala kadar..Kena gak la aku tah baper ringgit..Pehtu tak makan..huhuhuh..membazir dot!

Cantik kan stroberi2 yg aku petik nih..merah je..

Lepas tuh Leman belanja bini dia lunch kat Kampung Daun..hah..tempat nih mmg fames, asal org pegi bandung jek mesti mau singgah sini..Lagik satu yg fames is sapu lidi..kitaorg pon dah tatau nak pilih yg mana..Last2 decide jek la nak pegi kampung daun..Tak rugi singgah..memang sangat cantik..makan kat pondok2..Dah la sejuk gile udara mase tuh..Tapi yg potong nye, by the time sampai kampung daun, bateri kamera dah nak mampos..hahahhaha..so sikit jek la ade gambar..

Kampung Daun!



Penuh daun2..

Ini pondok kami.

Husband yg sangat creative. Order 'seafood fried rice'..hehehhe..seafood fried rice kat vichuda pon ade lah laling :P ..Aku order nasik timbel..memule nak order nasik gudeg tapi takde plak..(ceaa..macam terer jek..padahal aku pon tatau ape menatang tuh..hahahha)..Lunch was superb!

Ini tapau untuk pak supir yg kitaorg tunggu tak kunjung tiba..hehe..

Lepas perut dah kenyang, baru la turun bandung balik sambung shopping..



Hasil usaha hari ke-2..Duit pon dah tinggal nyawa2 ikan jek after 2nd day nih..hehe..

Malam tuh, kitaorang sampai hotel pon nak dekat kol 1030..Pehtu tengah tengok2 gambar kat kamera, ade orang ketuk pintu..Aku malas nak jawap mintak leman gi tengok..aku tunggu dalam bilik..so leman la pegi bukak pintu..dah la dah malam kan, nak bukak pintu pon saspen jek..aku dari bilik dgr la dia cakap2 ape tah..pehtu leman masuk bilik balik muka semacam..suh aku pegi depan..ade orang nak jumpa..

Taaadddaaaaaaa...



Sweet kan orang2 hotel nih..diorang surprise kan aku sempena hari jadi..owhh..so sweet..Aku memula tengok kat pintu muka konfius gile..hahahha..Hambik kau..satu rombongan front desk diorang bawak..hehehehe..Tapi takde la nyanyi2 macam kat TGi Fridays ke kan..kang kena marah plak ngan guest lain dah memalam bute memekak kan..hehehhe..Thank you Hotel Grand Setiabudi :)

Ok..nanti aku sambung for 3rd & 4th day ok..Sebab lepas tuh eksaited nak update pasal our freaking awesome last saturday, kitaorg pegi ATV and then gi Bukit Tinggi.

Till later~

2 comments:

dieya said...

wah best nyer ina ko dpt surprise birthday cake!
anyway happy belated birthday 2 u babe!

p.s. gambo mula2 korg berdua at the start of ur journey tu comel sangat. the later ones je leman nyer skill amik gambo berkarat sket ;-)

Farina said...

Sweetnye orang2 hotel tuh! Anyway, turun ke kawah tuh tak jauhlah Dot, dekat je. Siap ade orang jual telur untuk kita rebus dalam air mendidih tuh. Tapi ye lah, I pergi dengan kengkawan so kengkonon adventurelah sikit kan.Siap amik lumpur sulfur tuh buat mask muka,harap2 licinlah kulit muka nih. Haremmm!