Friday, March 04, 2011

Harapkan pagar..pagar berkarat..

Pagi tadik on the way to work, seperti biase tune in to FlyFM..

Entah la kenapa.
Aku nih kengkadang menyampah dengar rancangan Fix It tuh.. Tapik nakkkk jugak dengar..
Siap kuatkan volume radio lagik.. hehehe..
So.. bila dah dengar harus la nak mengumpat.. (tak baek taw! :P)

Okeh..mari kita kupas subjek hari nih..

Case Background:
Awek nih bercinta ngan ex-boifren cousin dia. Baru 2 bulan. Tapi takut nak bagitau kat cousin dia. Pehtu ex-boifren (lepas nih kita gelarkan si mamat saje) nih pon taknak cakap jugak, sebab dia kata awek baru dia punye tanggungjawap as cousin. So, terpaksa la mintak tolong Nadia FlyFM "Fix It" kan...

Fakta 1:

Rule no. 1 --> Do not date your friend's ex
Aku rase nih plain simple rule nih.. tapi apekan daya.. dah jodoh yea?
Suketi ko lah.. jangan lepas nih ko kata jodoh ko ngan Leman sudah.. aku hempap ko sampai mati :P

Oh..berbalik kepada cerita asal.. ape ke mangkok hayun pompuan nih kan.. sampai hati gi couple ngan ex-boifren cousin sendiri. Yg lagik tak bley blah, cousin dia mase break up dulu meluah perasaan semua kat dia. huhuhuh..

Aku nih bias sebenar nye.. kalau kes2 yg pompuan yg dump lelaki2 tidak bersalah di luar sana.. pehtu kawan pompuan nih yg "pick up the broken pieces", amik gam and cantum balik.. pehtu buat harta sendiri.. itu aku tak kisah.. hehehhee..

Tapi kalo ko taknak complications dalam hidup ko.. takyah la couple ngan ex-boifren kawan2..

Sebab aku 100% sure kawan ko tu akan rase betrayed..

Fakta 2:

No need to point out the fact that you broke rule number 1.. But do you need the national radio tolong cakap kan kat cousin ko??
Nih aku mmg menyampah.. bukan first time nih aku dengar kat radio..
Helloww.. bodoh much? Tak reti ke maksud perkataan PRIVACY!
Masalah rukun tetangga nak advertise buat ape? huhuhu
Aku yg confius..

Aku label orang2 macam nih COWARD.

Apsal plak nak kena Nadia FlyFM plak yg cakap kan?

Kalau aku jadik cousin dia aku ban dia sampai mati.. huhuhu..

Tapik cousin dia baik youolss. Tak de la dia marah ke ape..
Dia cuma cakap it's too early to give her blessing.. Kalo diorang di takdirkan kawen, dia akan datang la jugak majlis kawen tuh.. tapi jgn harap la dia nak jadik maid of honour.. pehtu hadiah plak tah-tah dia bawak bom tangan.. eh ehh.. yg last tuh aku tokok tambah ajinomoto.. hehehe..

See.. baik kan pompuan nih.. (purely in this case and in this context.. kat luar kita mana la nak tau sape bawang putih sape bawang merah kan.. hehe)

Pehtu yg lagik tak bley tahan.. awek nih lepas tuh boleh plak merengek rengek..

"But you've always promised to be my maid of honour!"

Korang ade rase nak pitam tak? Kalo aku laa.. dah lama aku carut kan 6 harkat.. huhuhu..
Tapi pompuan nih baik2 jek reply.. "Not if you're marrying him"

Itu sahaja sessi umpat mengumpat kita untuk hari ini ye kawan2..
Lain kali plak kita sambung mengumpat lagik.

3 comments:

. i . n . a . z . said...

like3x

tak dengar la flyfm. hari hari dengar era... sebab ada segmen can i help you... lawak tau

Ms J said...

alaa.. selalu tak sempat dengar.. 7.10 dah sampai sekolah.

dot said...

Inaz. ok, nanti kak ina bawak2 dgr era plak..memperluaskan carian bahan umpatan..hahahah..

Jaja..humangaihh..awal nye ko sampai keja.. sebab tu la aku tak di takdirkan jadik teacher..kang tak sampai seminggu dah kena pecat hari2 kol 8 baru sampai..hehehe..