Friday, March 11, 2011

Kalau dah jodoh tidak kemana

Youollss..
Penat akak kasik tazkirah, sorang pon tak bersuara?
Sampai ati.

Batu belahhh..
Batu bertakuppp..
huhuhuhu

Anyway, sebab arinih Jumaat dan si Ayong tu lembabs plak nak balik nye.. dah aku dah malas and tak sesabo nak memulakan happy hour.. Meh akak letak entry untuk hari nih ok..

Bercerita pasal kawen..

Akak pon dulu bercinta lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gile sebelom si Leman tuh have some senses and make me his missus.

Seb baik la mase tuh Takeshi Kaneshiro tak masok meminang,
Kalau tidak, tinggal la you sayang.. hmppphh!!
Tapi perasaan dia saiko sungguh ok i tell you..

Sebab mase umur menginjak 24 ke atas.. kiri kanan depan belakang semua orang dah kawen..

Mase tuh aku dah bercinta 6 tahun dah kot..

Orang lain bercinta few months pon dah kawen dah..

So i have this nagging feeling..

Agaknye aku nih memang tak kan kawen2 kot.. haiiiiihhhhhhhhh..

Sebab tuh sebelom bertunang..lagik la selaluuuuu jek aku bergadoh ngan Leman..

Bila orang kata.. "Sabar, kalau dah jodoh tidak kemana".. Aku rase nak sepok jek orang tuh.. ciss.. cuba ko kat tempat aku nih boifren tanak masuk2 meminang.. huhuhu..

Tapi biase la..idup tanpa dugaan kan tak thrill..

We were finally engaged after about 7 years of relationship..

Tak abes lagik nih citer aku.. tapi Ayong dah ready nak balik plak..cis.. potong stim betul.. nanti la aku sambung eh.. korang pon bukan heran pon :P

Have a happy happy weekends youollsss...
Muahhss

8 comments:

~Ati_Hime~ said...

baca tp x tau ape nk komen..heheheh

Ms J said...

aku dah tgk rancangan tu.
Intipati dia mmg best. Apatah lagi untuk aku yg masih single ni nyah.. After some time, aku dah tak kesah dah Ina. Biarlah Allah yang tentukan. Mmg sakit jiwa nak jawab soalan semua orang. Tp it's out of our reach.
Ntah la Ina, it's a neverending story kalau nak cerita pasal jodoh, kahwin, & anak ni kan?

~Ati_Hime~ said...

i guess i'm not alone then.. :)

dieya said...

aku bukan takmo komen.. tapi lom baca lagi.. camno nak komen..

yo lah.. yo lahhh.. den gi baco ni haa ceramah ekau tuuuuu

Aku said...

okeh lah tu..
aku nih lepas 8 tahun bercinta dan ntah brapa kali nak putus.sib bek last-last kawin jugak

C-I-K-I-N-T-O said...

ampun cik puan...saya dah baca tapi tatau nak komen apa :p

anyway, jodoh anda mmg panjanggggggggggggg sejak saya mula mengenali anda lagi..masa tu saya berhingus di tingkatan 1..haha

. i . n . a . z . said...

nak komen la nih...
cepat la sambung lagi...
suka baca cerita cinta cinta nih

Anonymous said...

Bagus nk berceramah ni... tp cara penyampaianya yang tidak indah ( sesuai dengan tahapnya). lebih pada syok sendiri. Cubalah Berserdahana, padat dan ringkas dalam penyampaian adalah lebih baik. dan seimbang dalam menyentuh isu suami isteri lebih lebih lagi.. adalah lebih baik pasangan suami isteri menonton rancangan 'semanis kurma' untuk lebih ada persefahaman dan memiliki kebahagian. semanis kurma lebih releven.