Wednesday, May 09, 2007

Frens

Tadik dah puas tido siang..so sekarang dah lewat pon mata belom sleepy..huhuhh..surfing2 frenster..teringat kat kawan kawan lama selama membesar sebesar sekarang nih..hahahha..jom kita flashback..

Tadika : Ingat2 lupa..tak salah aku kawan baik masa nih nama dia Noryanti Azila..suka berkelakuan notty tapi chumel bersama sama..so kalau kena marah or denda pon bersama sama jugak lah..

Darjah 1-2 : Kawan baik masa nih nama Kamal Asyraf..dia pindah sekolah lain masa darjah 2..Masuk sekolah semua lelaki..Rugi Rugi..memang rapat lah kita org dulu..main kejar kejar..pukul pukul..cinta2 jek tak main..hahhaha...tapi maybe aku jek yg iktiraf dia kawan baik aku time nih..hehehe..Masa aku Form 1 kot ader terjumpa dia balik..tapi mase nih dah nak meningkat remaja..so malu malu..tapi dia nih memang hensem (pada pandangan mata dot yg berumur 13 tahun..hehehehe)..tapi rasa nye sekarang pon dia hensem lagik kot..

Darjah 3- 5 : Bestfren Norashikin Ishak and Norashikin Hamzah..Shikin Ishak dulu duduk sebelah umah parents aku jek..dia nih memang pandai..so suka lah bersaing saing...tapi bertahun tahun satu kelas belom pernah aku dapat kalahkan dia..kalau dia nombo satu aku nombo 2 jek..hahaha..agak nye dari kecik kecik nih aku dah ader termakan semuts nih..(patutlah sekarang makin blur!!)

Darjah 6 : Bestfren Nur Adelina Noruddin..dulu semua org panggil kitaorg kembar..we're very very very close..dia dah kawen dah sekarang..Terpisah bila dia pegi Asrama Penuh (Sekolah MEn Agama lagik)..

Form 1 : Bear in mind that i was studying at the same school (SMJK Methodist Ayer Tawar) daripada Tadika sampai lah Form 4..

So in Form 1..most of my frens dah either pindah masok asrama..or berpindah tempah tinggah..Tinggal lah dot sensorang..dot dapat 3A1B jek (Masa tuh rasa nye macam dah musnah masa depan..huhuhuh..sebab tak dpt masuk asrama)..tapi abah memang tak galakkan pon dot masuk asrama masa form 1..sebab nanti dia tinggal berdua ngan mak jek..heheheh...Masa Form 1-2 best fren lelaki balik..Shahril Nawawi ngan Khairul Husni..Shahril nih memang member dari darjah 1..tapi KH tuh baru start baik masa Form 1..Ustazah dulu suka gossipkan aku ngan KH..seb baik dia tak boikot aku (Sebab masa darjah 3-6 KH kena gossip dgn Adelina..so sepatah perkataan pon dia tak pernah bertukar dgn Adelina..hahahahaha...poyoooo lah kau KH)...tapi kitaorg memang baik lah bertiga..Punye sempoi sampai aku leh tanye diaorg dah wet dream ke belom masa tuh...hahahhaha...aku ingat lagik muka diorang blur nak mampos (mampos aku leman merajuk kalau dia baca nih..hahahah)...Tapi masa tuh aku tanye dengan jujur jek..takde maksud apepe pon..then masa Form 2 ke Form 3..baru diaorg paham soklan aku..gile lagging ah..
Form 3 : Adelina balik from Manchester..masok sekolah aku balik..so we continue our frenship where we left it off masa Darjah 6..Like i said, KH tak pernah bercakap dgn Adelina (eventho sekelas..Adelina pon heran kenape..hahahha..next time aku nak kena tanye KH lah..)..so bila Adelina baik ngan aku, KH pon dah tak byk cakap, bila Adelina ade sebelah aku (which is like most of the time)..tapi dgn aku dia still baik..

Form 4 : Adelina masuk MRSM..aku masok Bainun lambat sket..Lets talk about dorm mates..
Aku ingat lagik dulu masa aku memula masok..aku kena boikot..aku pon konfius jugak kenapa..rasa aku dulu masa aku kat sekolah lama..takde lah masalah macam nih..nak kata aku menggedik..tidak sama sekali..so aku agak sedih lah jugak..Tapi adik adik dorm aku baik baik belaka..Aku paling rapat ngan Asimah Noor..Member2 paling rapat adalah Yat Rahim (org pertama yg declare pemboikotan terhadap aku..huhuhuh)..kesian aku kan..Rina..Shemy..Sue Anne ngan Laili..lama jugak aku kena boikot..masa kena boikot..nak makan pon takde kawan..kesian betul..seb baik aku tak fobia terus telipon abah mintak tukar balik masok sekolah lama (Ego ooohhh..aku yg beriya iya nak masok Bainun tuh dulu!!..hahahah)..aku go with the flow jek selama seminggu 2 jugak diaorang boikot aku (geng2 yg aku sebut tadik)...Masa nih aku jugak bercinta buat pertama kali nya..(yeahh..leman is still sore until this day why i choose that guy)..his name is RR..hahahahha..budak nih cute nak mampos..walaupon dia muda setahun daripada aku (merasa dapat abang muda sekejap)..Dia kira first official boifren aku lah..Kitaorg couple setahun lepas tuh dia ade girlfren lain..cis..betapa hancur luluh nya hati ini...

2 bulan jekkk..lepas tuh ade leman mengubat luka...heheheheh...Actually sepanjang bercinta ngan RR pon, byk org gossipkan dgn leman..memang ade minat leman pon dalam diam2..tapi masa tuh leman pon ade girlfren (duduk sebelah dorm aku..takut gile masa mula2 couple ngan leman dulu..hahahaha)..tapi dia baik..tak pernah marah aku pon..actually memang bukan salah aku..aku bukan perampas..leman yg break tapi dia declare sorang2 jek..dia consider dia dah break sejak Form 3, tapi dia tak bagitau ex-awek dia tuh..saiko punya leman...hehehehe...
Bercinta ngan Leman masa Form 5..Masa form 5 nih pon kena boikot sekali lagik...huhuhuh...

kalau aku nih jenis low self esteem, dah lama dah fail SPM..byk btol dugaan..kali nih aku pon tak ingat kenape..yg aku ingat..sepanjang panjang kena boikot tuh..sebab kitaorg ade geng..satu ahli dalam geng tuh start boikot, yg lain pon ikot sama..and selama hari nih aku makan ngan diaorg, abes lepas kena boikot tatau nak gi makan ngan sapa..kesian kesian..seb baik ade adik2 dorm yg baik..dulu paling rapat ngan sheda, anis ngan amy..budak2 tuh skrg semua dah besar panjang dah masok uni..dah tua aku nih..huhuhuh)..Anyway, im really thankful to Rina sebab sepanjang kena boikot tuh, dia jek lah yg tak ikot boikot aku..Lepas tuh aku start baik dgn Johnny, Mazura, Yana..So lepas dah tak kena boikot, aku macam ade 2 group..

Sapa yg kenal aku..aku sebenarnye takde lah jahat..gedik pon idak..baik sgt pon takde ler jugak kan..hehehe..im just a happy go lucky old girl..kalau ade masalah ape tak puas hati..bagitau up front..This brings us to the next phase of my life..University..

First year kat Melaka..i was so very very close with this girl..sama2 from Bainun..Fad nama dia..kemana aje selalu berdua..she's my roomate..tapi towards the end tuh..bergadoh jugak...confius confius..right before the final exam..so aku sakit hati sakit mata..angkat barang gi tumpang umah member lain kat luar..seb baik boleh jek fokus belajar..stress gila ok..akku paling mence org ajak bergadoh bende kecik kecik..ungkit2..nak ungkit buat ape..mende semua dah lepas..dulu masa jadik tanak marah..dah setahun simpan tetiba kluar semua..saiko..saiko...Anyway, im really thankful to Suzie, Maz and Ayu..they are the ones who stand by me during this difficult time..

2nd year, pindah Cyber..me and my ex roomate dah make peace..but the frenship has broken and cannot be mended..which i dont mind actually...Kat Cyber barulah bahagia balik..
Sepanjang 3 tahun my close frens are;
Kat bilik + rakan berpoye poye = Nana, Intan, Jue, Pojee, Nita, Odah, Skin and Aiwa..They always make my life fun and filled with laughter and happiness..
Kat kelas + rakan berpoye poye jugak = Shaz, Nadiah, Norli, zaza and Farah (They make Accounting seems not too bad!)

Then abes belajar..PIndah Cyberia..where i met more new frens..which i totally adore..even tho they're a tad younger than me (elee..setahun pon nak berkira korang..)..I love Ratna, Tipah, Fatih and Aisyah Besar..Diaorng student..and aku bekerja kay HSBC UK time..so bila aku balik jek pukul 12 malam diaorng masih belom tido..bising jek umah selalu semua kaki bercakap..hahaha..Dulu masa duduk sebilik ngan Aisyah satu sem..dia selalu dengki aku tak payah bangun pegi kelas, (dulu start keja kol 3 petang..so leh tido sampai kol 2 petang....hahahaha)...so sebelom dia pegi kelas..dia selalu TERTUTUP kipas..geram betull..terpaksa aku bangun jugak bukak balik..konfius skejap ingat kan mimpi dah pindah Africa..bangun tido berpeloh peloh..rupanye si Aisyah tuh tutup kipas lagik...huuhuhhu...

Then next sem kitaorg rotate..aku duduk ngan Ratna..awek sorang nih cun giler mata kuyu ajek..tapi dia selalu tido awal..and aku selalu bangun lambat..so kitaorg selalu masok bilik dgn sgt berhati hati..tanak disturb one of us yg tgh tido..hehehe...

Dgn bebudak nih semua..diaorg tak berkira (aku pon tak berkira jugak tau! hehehe)..selalu jek pinjam meminjam baju or handbeg or whatever sesama sendiri..tapi sekarang diaorg nak pinjam baju aku pon takleh sebab longgar..aku dah membesar sekali hingga 2 kali ganda as compared masa keja kat HSBC dulu...huhuhuhuhuhu..blame the excessive drop in my metabolisme rate...
Nevertheless, i really love all these girls..Im so lucky to have known then (starting with a random forward msg asking for any room to let tau!)...

Then after 1 year..aku pindah duduk dgn Ija kat Puchong..dgn Didie..Paling sangat sangat rapat dengan Ija lah..sebab keja sekali..Didi keja waktu lain..ija lah kawan paling rapat masa keja kat HSBC dulu..Again..im also lucky to have her as my fren..

Then tukar kerja PwC..Jue masok ganti tempat Didie..Jue memang member masa Universiti dulu..so memang rapat ngan dia..

And then there's Shaz (Uni mate dulu), Endran, Irin, Alisa, Nizam and Aty..But now my closest frens in the firm are Shaz, Nizam, Raf, Endran, Louisa and Izwain...Love them loads..Dont think i would survive in the firm without all of them...

In conclusion..I am very happy to be all your frens..I have loads and loads of other frens not mention above..and im equally gald and thankful to be your fren...

To all my close frens, each of you have had an impact in my life..Of course, without need to be mention..Leman is also one of my Closest closest "fren"..and he's the only one of my Sharing of HEart kind of fren...hehehehe..(I love you too yayang.."blush)..I am really thankful to be your frens..

As we move on with our lives..we tend to grew apart from one or two or more of our close frens..But if the relationship is strong enough..it can survive anything..Another thing that i always remind myself is, make an effort..make sure i dont lost contact with all my closest and treasured frens..But once in a while when i'm too busy with work, with family, with studies, with love, with my wedding preparation, with sleep and with television series, do remind me and send a message my way ya..

After 26 years of life..another meaningful life leasson that i obtained is --> True frens are hard to come by..and they makes your life less shitty..or in a gentler way; "Frens make life bearable"..

Dot signing off at 237am..Goodnite..

No comments: