Sunday, May 27, 2007

Tok kadi oh Tok kadi

Hellow..It's so good to be back at my own bed..in my own room..typing away at my own laptop "kompeni" pinjam..heehhe..Did anyone missed me? Nehh.. i dun think so kan..

Anyway..patut nye dah balik semalam..but so many many many urusan to setel back at Perak..
Semalam dah selamat jumpa dengan tok kadi..perjumpaan alhamdulliah berjalan sangat lancar..
Aku ditemani abah + 2 orang saksi borang (pakcik pakcik kawan abah yg dok setaman jugak) ..gabra siyut..nerves gile gile..macam aku plak yg menikah..hahahah..jantung dag dig dug macam nak terus performed lagu "dag dig dug" Haiza tuh..tapi aku tak berani lah kan..konferm konferm bapak aku lempang aku sekali kalau aku tetiba jek berdangdut Haiza depan tok kadi tuh..ehueheuheuheuh...

Anyway, dah menggelabah, apepe yg tau pon rasa macam dah tatau...hahaha..tok kadi tuh cakap lah "Biasa nye saya akan tanye lah bakal pengantin, soalan2 macam rukun nikah.." --> Terus aku blank..hahahah..bukan lah aku tatau..dulu masa form form masa sekolah dulu kan dah belajar semua..and masa kursus kawen tu aku confirm lah ade belajar kan (kalau aku tak tertido lah)..heheheh..tapi tetiba rasa trus blank..hehehe..seb baik tok kadi tuh sambung --> " tapi tuh biasanye la..hari nih saya tak mau tanye pon..tapi awak tau kan..?" hahahaha..aku pandang tok kadi..pehtu pandang abah..pehtu sengih sengih and gelak gelak jek..hahahah..ekspressi muka yang begitu ketara --> "Ye ek aku tau???" ahahahhaahha...seb baik dia tak persue lah tanye..Tapi aku tau weih..hehehe..

Rukun Nikah :
1) Lelaki --> yg original
2) Perempuan --> yg original
3) Wali --> abah , datuk, abang etc..
4) 2 org saksi --> syarat2 saksi; Islam, Lelaki, Baligh etc...
5) Lafaz ijab dan qabul..

Seee...i told you i knew..heheheh...tapi masa tuh mungkin gagap gagap gak ler menjawap..gabra lagik..heheheh..

Then dia suruh istighfar..belom sempat dia abes cakap aku dah istighfar..hahahah..then tok kadi tuh cakap.."sabar..sabar..belom lagi"..hahahah..aku sengih2 jek lah..sebab tadik dia kata..ade jugak setengah org yg tatau istighfar..so belom sempat dia abes cakap aku pon "go" jek lah..heheheh..

Then baru lah dia suruh istighfar, mengucap , selawat etc.. sempat tok kadi tuh cakap .."aikk..ketor kamu ye!" ...hahahahah..of course..aku dah gabra tahap gaban dah tuh..seb baik bukan aku yg nak kena akad nikah nanti..hahaha..mau berpeluh2 2 baldi..nih baru ber5 aku dah gabra..bayangkan penuh orang satu masjid nanti...hahahah..

Masa pegi pagi tuh..dot dah very the compose and tenang dah..and keep reminding myself..apepehal..jangan menangis..sekali bila tok kadi tuh tanye.."Mak mana? patut bawak mak sekali mintak ampun"..huhuhuhuh...dot dah nak break down dah..air mata pon dah nak bergenang dah..tapi dot control oohh...jawap dengan tenang jek..."Mak saya dah takde.."...(dalam hati dah banjir dah)..

Then dia suruh mula baca akuan beri kebenaran nikah..(even tho dia sempat sound cakap bapak aku ade kuasa veto nak menikahkan aku ngan sesape saja yg dia pilih! heheheh..)..Sebelum tuh dia suruh mintak ampun and mintak izin daripada abah dulu..Bila dia suruh jek salam and pegang tgn abah..semua dinding "kemacho-an" ku runtuh..huhuuhuhu..sambil berjurai jurai air mata..sambil mintak ampun dengan abah halalkan makan minum semua..aku tgk abah pon dah sebak dah tgk aku nangis..tapi abah macho, takde lah cembeng menangis teresak esak macam aku thu..huhuhuhuh...

Tapi serius ah..memang shahdu..seb baik suruh buat sekarang..kalau masa nikah nanti..belom apepe rosak make up mak dengan air mata nyeh..huhuhu
Cause aku memang sangat sangat manja and close dengan abah..dari kecik sampai tua bangka macam sekarang nih..dari kurus slim sampai gemok gedebab macam sekarang nih..memang sgt close dengan abah..

Dulu sampai darjah 6 abah dukung or piggy back lagik dari bawah sampai bilik tido tetiap malam..sekarang nih nak piggy back lagik mau patah pinggang bapak aku..hahahah..dah lebih kurang sikit jek lagik nak seberat anak ikan paus biru..huuhuhuh..

Nak cerita dari lahir sampai sekarang, memang tak habislah satu blog..so in summary, abah adalah sumber inspirasiku, tempat aku meminta duit belanja pegi pasar malam, mintak duit pegi beli coco crunch, beli baju raya, tempat mengadu kalau kena marah ngan arwah mak dulu, tempat mengadu segala macam masalah dunia dan lain lain..

Cuma satu jek confirm yg dia tak..abah bukan lah tempat aku nak belajar matematik..hahahaha..sebab --> ABAH GARANG GILER kalau mengajar maths..aku ingat lagik once and the only once aku belajar maths ngan dia..masa tuh darjah satu..dia tanye --> 1 x 1 berapa?? aku blur blur jawap = 2 ..hahaha..terus kena tengking bergegar satu rumah.."1 x 1 = 2 ..Mana kamu belajar..Boy (my bro), pegi ambik rotan!!"..hahaha..abang aku dengan rela hati konon kunun helpful anak yg soleh dengan pantas pergi amikkan rotan..keji tak? huhuhu..rotan belom sampai aku dah nangis dah..lepas tuh dia tanye soalan pon semua pon dah blank tak leh jawap..kehkehkeh..so itulah jek sekali aku teringin nak belajar maths ngan dia..anyway, cikgu cikgu maths aku especially My Yong ngan Mr Ng memang power nak mampos..so balik umah tak yah tanye abah..and result maths aku especially masa sekolah rendah and menengah rendah dulu..tak pernah lah tak memuaskan..so abah takleh aa nak banyak komplen...hehehhe...

Makin dekat tarikh..aku nih makin stress...perkampungan jerawat atas dahi yg biasa nye muncul setahun sekali time final audit KPJ..dah muncul balik sekarang..banyak gile gile aku tengok pon geli and takot..hopefully berjaya hilangkan within 1 month nih..kalau tak kenalah mak andam aku kerja overtime nanti..hehehe..

Exam makin lama makin dekat..malas sungguh aku nak belajar..hajat di hati lepas tulis blog nih aku nak study lah..tapi dalam sedar atau dalam mimpi belom dapat dipastikan lagik..hehehe...Nih pon dah pukul 1 pagi nih..

Goodnite everyone..jangan jeles esok dot masih cuti..

1 comment:

Anonymous said...

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]discount software canada, [url=http://firgonbares.net/]autocad xref will not print[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] adobe acrobat 9 serial free nero 7
best price on software [url=http://firgonbares.net/]of software purchases[/url] educational software office
[url=http://firgonbares.net/]windows vista product key[/url] acdsee download
[url=http://firgonbares.net/]adobe 5.0 software[/url] kaspersky virus protection
educational software com [url=http://firgonbares.net/]buy adobe photoshop and[/b]