Thursday, May 10, 2007

Hati tak tenang...

Ishk..its alredi 112 am and aku still rasa tak boleh tido lagik..Perasaan bercampo aduk macam nestum..and my brain refure to shut down for the day..

Esok pagi dah tentu aper yg menanti..Partner nak jumpa..konferm lah nak kena brain wash nih..malas betul..Memang lah salah aku jugak..tapi dah memang nak fail..takkan nak suruh aku terjun tingkap kot? lagipon tingkap kat umah aku tak tinggi sgt, paling kuat pon patah kaki masok sepital jek...eehhehe..

Memang lah aku tau aku kena pass kan ACCA aku tuh..tapi selalu bile dapat study leave..aku agak lupa daratan sikit lah..okla..agak lupa daratan banyak lah..hehehehe..kalau cuti 5 minggu..lepas dah abes 3 minggu baru panic nak carik buku..subjek plak ader 4..nak tanak terpaksa spot question..and focus only 2 out of the 4..lagipon masa ujung ujung tuh..emosi pon masih tak berapa stabil lepas kehilangan mak..tapi i did study my bestest for the 2 out of the 4 subject..memang nekad betul2 lah nak pass..yg satu paper kali ketiga aku amik last round, memang aku study sungguh2 nak kasik pass..sikit jek lagik markah nak pass pon the last 2 round..

Tapi bila result keluar..still fail subject tuh..nak kata aku buduh..agak lah jugak berperasaan begitu..tapi like i said..dah fail..takkan nak monyok lelama..life goes on..kerja berlambak lambak bertimbun2..tak sempat pon nak dwell lelama..tapi bila esok nak kena panggil lagik..agak down lah jugak sebenarnye...huhuhhuh...
Kalau boss tuh tau aku amik cuti study seminggu..tapi amik cuti kawen 3 minggu...huhuhuhuhuh...mesti berdarah telinga aku nak dengar agaknye...hehehehe...kawan sekali seumur hidup ajer maa..takleh nak repeat repeat setahun 2 kali...hahahah...
Itu hari pun dah berperasaan serba salah dah..ACCA nak tukar syllibus dah Dec nih..June nih last seating syllibus lama..kalau ikotkan perasaan..aku dah register 3 subjek..abeskan semua June nih..tapi aku duduk dulu, pikir pikir balik..not to sound too pessimistic or anything..tapi confirm fail nanti..so what for throwing away and wasting my already scarce money..hahaha...Satu paper nih pon abah yg bayar..aku sengkek sungguh bulan lepas, dan bulan ini, dan pastinya bulan akan datang juga!! hahahaha...But by hook or crook, kena gak abeskan paper yg tak lepas lepas tuh June nih..Yg lagik 2 tuh kita defer dulu amik Dec nanti..Leman pon dah janji nak teman study..(ye ke? macam tak percaya jek..mesti time aku sibuk study dia sebuk main play station 2 dengan abang ipar dia)..

The only self motivation is LONDON..
Tapi nanti time study leave tuh, byk woo orang kawen..conferm lah aku nak kena attend kan...hahahah...Then lepas balik orang kawen mesti aku plak berangan angan nak kawen..hahaha..miang lalang...

Ishk..rasa macam tak berapa sihat jek..tekak pon sakit..Tak best betul..

Wedding preparation going well and according to plan;

1) Kad Kawen --> Done. Awaiting suitable time for distribution..
2) Pelamin + Mak Andam + Baju Sanding --> Booked..tapi belom abes bayar..uwaa..pokai lah lagik..
3) Photographer --> Booked! Tapi belom bayar jugak..uwwaaaa...
4) HIV Test --> Done..yeay..
5) Jumpa Kadi --> End of month..
6) Berkat --> Done..Alhamdullillah..berbaloi sakit pinggang 2-3 hari nak siapkan..
7) Berkat VIP --> Done..
8) Gift for frens --> Done..
9) Bunga pahar for Bersanding malam --> Done..
10) Bunga Telur for Bersanding siang --> To buy
11) Baju nikah --> Done..Thank you very much to my cousin Sari for her wedding gift --> Jahitan manik penuh satu baju!! She spent almost 5 months completing it..in between her own busy schedule with her work + leisure + sleep + fiance..heheheh..muahhsss...
12) Diet --> U-Zap working on Overtime to offset any Roti BOM consumption @ Idaman...hahahah...dream on..
13) Mata tare panda --> Still there..
14) Baju Bersanding side groom and malam --> @ tailor tambah manik lagik..more sequin, less money in my bank..ahahaha...
15) Bilik tido --> Berserah kepada takdir..hahaha..or more tepat..berserah kepada Wan Wok and Mak yang yg baik hati...
16) Bunga2an --> Assigned to Mak Yang
17) Bekas Hantaran --> Thank you very much Mak Yang..i really really love them..rasa nak mintak tukar ngan leman so that i can keep them for myself..hehehe..agak2 kalau mintak 3 daripada bakal mak mertua, dia tukar fikiran tak nak amik aku buat menantu??
18) Hantaran --> Ader 2 lagik tak beli..Duit2..di manakah kau duit?
19) Cuti kawen --> 3 minggu
20) Honeymoon package --> Not confirmed
21 ) Flight ticket --> Confirmed! hahahah..funny..kalau last minute nanti penuh, kita tido kat airport jek ok cayang..
22) Katering + Kenduri Kendara --> Assigned to Abah..
23) Baju Khatam Quran --> Done..Nak kena praktis selalu nih..kang org kata nyanyi dangdut reti..ngaji tak tak reti..hehehehe..

So there goes..most of the things have been completed..tapi agak ngeri bila memikirkan persiapan kat Perak, yg terpaksa di handle oleh abah sorang2..

Lepas kawen nanti, cik abang sayang pindah duduk sinih..so banyak lah barang2 aku nak kena clear..kasik space untuk roomate baru nanti..Leman dah ugut nak buang banyak gile barang2 aku..huhuhu..kejam..Daripada 5 petak almari..terpaksa kosongkan 2 petak untuk roomate baru nanti..muat ke? takpe..kalau tak muat kita tumpang bilik Ayong..hehehe

Okla, dah blog nih dah tenang sket hati..Marilah kita cuba cuba pejam mata..esok kang tak larat plak nak bangun pukul 7 pagi..meeting pukul 9..apsal ler dia buat meeting awal2 sgt..Pepagi tuh selalu jam..Stress lagik tuh..

Lagik satu stress pasal stupid appraisal..malas nak bukak topic..redha jek lah..appraisalnya tak stupid, tapi the complication of the completion process yg stupid!! demmit..

List of movies that i want to watch;
1) Spidey 3
2) Wild Hogs (kalau ader lagik)
3) Sumolah
4) 28 Days Later
5) Cinta Pertama (tatau lah cerita ape nih..)

Wahh..tuh dah 50 hengget tuh..Kata takde duit...hehehe..tapi dot tgh stress..so kena la destress cause stress not good for my health..kan..kan..Abang leman, mintak subsidi 50% boleh?? hehehhe..

GoodNite..Good Morning..

No comments: