Tuesday, January 08, 2008

What a wonderful day!

Wow..I survive my first day of Unemployment..hhehhehe

Wake up @ 10.30 am..giler awal provided that I slept at about 3 am the previous nite.. So..harus lah ader culprit yg mengacau tido ku yg lena itu kan.. HArus lah si Juwai KEtot tuh..hahahah.. Seb baik she's calling to share a good news..kalau tak potong betul bgn tido dgr bad news..heheheh.. Good Luck babeh..aku plak yg tumpang nerves..hehehe..

Then golek golek dulu..berangan itu dan ini.. antara angan2 ku..bila nak kaya? bila nak kurus? bila nak pass ACCA? Bile Hiro nak besar? Bila itu dan ini.. Akhirnya sebab dah tak tahan nak ke "kamar kecil"..aku pon terus lah bangun..

Call hubby..hubby pon surprise bini dah bangun awal.. Then I told him Juju yg kacau pepagi.. His remark was.."ooo..Ju tepon bangun..I tepon tak bangun buat tak layan jek! MAjok..dia sayang Ju lagik daripada ite!" ....ahahahahaha..apelah darling..dah takde modal nak buat majok lah tuh.. Malas nak layan..

Anyway, lepas siap mandi turun bawah..tgk Hiro yg tgh main ngan Moyang nye (My nenek mengaku diri sendiri Moyang Hiro..Cause Hiro is technically my "son"..hahahah) Then makan tengahari yg telah di masak oleh opah.. Awal tuh aku turun dgn niat suci murni nak tolong opah masak today.. TApi opah gile super duper efisien semua dah siap terhidang atas meja by 11am.. Aper lagik..terpaksa lah aku tulung makan jek..hehehehe..

Then tgk TV..Lepas tgk Ellen DeGeneres Show sampai kol 3..dah takde cite yg menarik kat TV.. Aku tarik and pelok Hiro ajak tido..tapi si kecik tu tanak duk diam..asek gigit gigit ajak main.. So lepas tuh aku lepas jek dia kasik dia pester opah..hahahah..Opah was complaining Hiro let me slept soundly during my afternoon nap (kalau 2 jam tuh boleh kira nap ke? more like membuta kot), while panjat panjat badan opah and gigit gigit jari opah yg jugak tgh try nak afternoon nap (Opah nih obsessive compulsive sket..or byk more like..dia nih jenis yg takleh dok diam..tut..tut.. takde kerja pon carik kerja! hahahah)..In between Opah bebel bebel Hiro tak kasik dia tido ngan aman tuh..aku dah pon hanyut ke di buai mimpi.. Then bangun petang..gi carik goreng pisang..Ngan Hiro sekali aku bawak jalan naik kereta..

Then balik dpd beli goreng pisang tuh..encik suami tercinta pon pulang..
Then Lepas makan goreng pisang..kuar balik untuk amik duit kat ATM and singgah Old Town CAfe beli kopi packet yg dah abes.. Then..jeng jeng..Dot AKHIRNYA (Setelah bertangguh sejak tahun lepas!) naik lah this one "Women Fitness Centre" kat area Kota Damansara tuh..ishkk..sgt self concious ok..nih ayong lah punye pasal nih..patut janji nak enroll sama2 tapi asek bertangguh jek..

Dot rasa cam jakun jek masok2 jek dalam dance studio tuh (nih terpengaruh ngan Sehati BErdansa lah nih..hehehe)..Tapi owner dia sgt baik..so before I change my mind..Dot pon register lah kat klas tuh..tapi sebab Dot datang pakai skit ngan selipar..harus lah aku takde gile nak join "jezzercise" tuh terus kan..aku observe jek dulu..heheheh..

Then lepas 10 minit aku tgk orang menari tuh..aku pon nak keluar..konon2 nak kuar silently lah sebab takmo kacau orang2 lain yg tgh kusyuk menari..then sambil jln tuh Dot angkat lah tgn pada Intan (owner)..Then tgh kira kira tuh..Intan sempat cakap.."Bye Zarina..see you soon!" aku yg tgh control2 ayu nih.TERUS TERLANGGAR PINTU...hahahahahha...hambik kau..seb baik tak benjol..tapi sempat lah menjerit kecik...hahahaha..malu siyut..hopefully besok masa aku datang klas (semangat waja nih!) diaorang tak ingat dah..hehehhe... Then balik umah..lepas lepak..Then dah kol 9 malam..DInner time (Demmit..lepas esok aku nak kena adjust balik time makan aku nih)..

Then here I am now..typing away at Ayong's laptop..uuuwwwaaaaaaaaa...aku SANGAT RINDU pada T61 LEnovo aku..huhuhuhuhu...Sabar sabar..next week dapat lah satu..hehehe..
Anyway, besok aku tak plan lagik nak buat ape..yang pasti aku akan busy tak buat apepe..hahahah.. LEman dah sound suruh buat laundry..ahhahaha..cesss..dah takde alasan nak hantar dobi sebab dah tak kerja...hahaha..haruslah besok mak jadik desperate housewife nyeh..Tapi rasa macam nak jadik watak GAbriel (not the seducing people part)..the shopping part..tapi gaji bulan 12 hari tuh pon belom masuk lagik...hahahha...

Okla..Dot nak gi sambung Chris MAnby (my latest faveret author).. KErja Rajin Rajin Kawan Kawan... Dot ade beberapa hari lagik untuk berehat langsung tak yah wat kerja or pikir pasal kerja moment sampai ahad nih...hehehhehe..Korang jangan cemburu buta ok..heheheh..Tapi bukan ader gaji pon..so ibarat unpaid leave jek lah kan sebenarnye...uuwwaaa...

No comments: