Tuesday, November 09, 2010

Melancholy

Yesterday evening, we sent off my in laws at KJ to perform their Hajj..
Ramai gile manusia.. can't even imagine the numbers over there in Tanah suci..

About 10 years back, we were at this same place when we sent off Abah and arwah mak and Opah and Opah muk to perform their Hajj. I was still in Uni at the time..

Of course I feel sadness..Cos I won't be seeing my parents and Opah for 1 whole month.. Tapi kate dok hostel kan..it's not as if i get to see them everyday pon.. but still.. sedih la jugak..cause won't be able to call them bebila suka kan.. Tapi mase salam2 pon.. takde la melalak melampau pon kan.. and kitaorg babai mak and abah awal.. before maghrib diorang dah nak masuk and kitaorg pon balik la..

But yesterday was a bit different.. I guess, age does play a big role in your life..

On top of sedih to see my in laws gone for 41 days.. I also feel melancholy and sad thinking..
"Bila lah rezeki aku nak sampai pulak (for Umrah or Hajj)"
And I cried even more..
Especially semalam teman mak and daddy masuk sampai pintu.. siap diorang pasang ayat2 "Labaikaullah..humalabbai.." .. so lagikk la aku sedih.. huhuhhu..

10 years ago.. tak terdetik langsung sedih kat hati bila la aku plak nak dapat pergi tanah suci..
10 years after.. NOW.. I can't wait for my turn to finally come..Insyallah :)

2 of my officemate pon going to perform their hajj this season..
Nowadays, you would see younger and younger people performing Hajj..
Bagus la.. sebab macam memberi kesedaran pade kita2 yg mude nih..

To my in laws and frens.. Selamat menunaikan ibadah haji..smoge memperoleh haji yg mabrur..

5 comments:

dieya said...

selamat menunaikan haji to ur PIL. moga mendapat haji yg mabrur!
don't worry turn ko akan sampai sooner or later :-)

Anonymous said...

Alhamdllh. Klu dh ade kesedaran n niat ke tnh suci tu..dh dpt pahala.
Insyallah, bila tertunai ibadah tu, Allah akan limpahkan pahala n rezeki berganda2..hek hek

. i . n . a . z . said...

betul betul.... age does play a big role...
memang these few days, sejak2 orang ramai ke mekah ni, tertanya2 jugak diri sendiri, bila la will be my turn.
hmmmpphh.... tapi akaun tabung haji pun tade

a.z.n.e.e said...

ya betul.. umur mengajar segala..

aku pun skrg, dh rs terdetik untuk ke sana.. for the first move, kena ada akaun rm1500 utk register haji.. puluh tahun baru dapat giliran ke sana.. bergantung kpd rezeki je skrg.. Insyallah

dot said...

Insyaallah..
Oh..untuk musim haji nih..tabung Haji bukak kaunter untuk register akaun..RM2 ke..RM150 ke..? hahaha..time aku pegi kaunter dah tutup.