Friday, November 12, 2010

Note to Ayahanda

Haih..
Abah nih degil tau (yes abah. you read it right the first time :P)
 
Mase dia single dulu..kalau bab nak pegi doktor tuh..aku bebel sampai dah nak bernanah telinga dia baru lah pegi.. itu pon harus aku jugak yg bawak and teman kan.. (err..tapik part membayor tu aku tak ingat plak..hehehe..)
 
Alhamdullillah so far he's as healthty as a horse (ade kan peribahasa omputih macam nih?)..kalau takde..anakanda mintak mahap kerna telah menyamakan ayahanda dengan seekor kuda..hehehe..
 
More than 1 month ago.. pakcik nih telah terjatuh tangga..
Tu pon dia senyappp jek tanak bagitau aku..
Mmg geram jek aku bila tau..
Bukan geram sebab dia jatuh.. sebab geram dia takmo share kalau dia sakit!
 
Bagos jugak dia bace blog aku.. biar rase kan senang aku declare or nak mengumpat terus kat sini..hahhahaha..
 
Jatuh kenapa?
Jatuh sebab panjat tangga.. Dengan niat suci murni nak tulung kucing.. (malas nak eloborate)..
Yg pasti jatuh gedebuk ke tanah.. pehtu dah terpeleot tangan..
 
Bila X-Ray alhamdullillah tak patah ke ape ke..
Mengikut cerita dia bila kejadian tu dah basi.. siap demam and tak larat driving 3 hari..
 
Fast forward to now.. tangan/lengan dia masih sakit..
Especially kalau dia tido mengiring..
 
Again..harus lah aku dah membebel..
Tapik sekarang orang tu kan dah ade bini.. patut nye tak payah la anak dia nak membebel dah kan.. bini dia la yg patut nye membebel suh dia pegi follow up check up.. :P
 
Aku nak suruh dia pegi buat MRI..
As ex-goverment officer, he's still under government's care..pegi jek la memana sepital kerajaan..or lagik best leh pegi jek sepital navy dalam base tuh.. definitely free and first class all the way..
 
Tapi biase la..tak degil tak sah..
Dengan alasan RAMAI ORANG-LECEH-ABAH MALAS NAK PEGI SANA!
 
Ayahanda..
Anda bukan ade boss nak marah kalau anda masuk keja lambat..
Bukan ade punch card nak maintain..
You have the luxury of all the time in the world..
Nak ngan tanak jek..
 
So tu la dia..
Aku jadik susah hati..
Sebab dia still tak buat MRI..
Takut ade ligamen or muscle torn or what not..
 
To Abah..
PLEASE GET THAT MRI..
It will bring peace to our minds.
Thank you~ 
 

2 comments:

Anonymous said...

Hai Ina.. Thank you for ur concern.
Tak ramai yang prihatin mcm anaknda teman ni..Bravo Zulu!!(Welldone of highest order)
Berkat doa anak2 n semua yg sewaktu dgnnya termasuk kucing2 gak,tangan Ambo yg terkliat tu dh getting better..hek hek

Anonymous said...

chumilnya ayah dgn anak nih! :)