Friday, September 03, 2010

Pompuan mana yg tepon laki ai malam2 nih?

Jam menunjukkan pukul 1040 malam..
Ai tengah busy layan Drop Dead Diva kat dalam gelap..
Husband Ai tengah busy layan mimpi..siap berdengkur dengkur lagik..

Tetiba bunyik handphone dia berdering2..
Kesian dia terjaga..
Capai henphone.. pehtu tengok caller id..

"Sape pulak la tepon laki aku malam-malam nih?"

I voiced my annoyance to him..

Dia kata: "Ala, tak payah angkat la.. penyewa kedai"

Sekali lagik handphone bunyik, my annoyance has gone one notch..

Dalam gelap samar2 cahaya laptop, i hulur tangan mintak handphone dia..

"Bak sini biar sayang jawap" (sambil half wrestling him to surrender his phone..hehehe..kidding)

Butang hijau di tekan.. terdengar suara perempuan dari sebelah sana..
________________________________________

Bini yg annoyed: Hello (jawap dengan suara serius who-de-hell-is-calling-my-husband-nih)

Pompuan gedik: Hello, boleh cakap dengan Abang Wan (bersuara sungguh mengada2 hampir muntah balik makanan bukak puasa i yg separuh hadam tuh :P)

Bini yg masih annoyed: Abang Wan??

Pompuan gedik: Eh eh.. (sambil gelak kecil)..Abang Wan plak.. Abang Sulaiman.. (masih maintain suara ngada2)..

Bini yg makin annoyed: Ni siapa?

Pompuan gedik: oh..saya Linn yg sewa kedai yada yada yada.. (i tune out after she introduce herself)..

Bini yg still makin annoyed: Kenapa ye? Ade apepe yg urgent ke? Suami (saje jek tekankan pada perkataan suami tuh) saya dah tidur la.. Ape yg urgent sangat tu?

Pompuan gedik: Oh..dia dah tido ye.. emm.. takpe lah..takpe lah..besok la saya telifon balik..

(Dalam hati aku..babiiiiiiiiiiiii.. tau plak kau boleh telifon esok siang kan..)

Bini yg makin lama makin annoyed: Haa.. ade ape ye yg urgent sangat telifon nih?

Pompuan gedik: blah blah blah.. something about pair bocor

(oi bahlol.. dah pukul 1040 malam kalau paip bocor ke jamban sumbat ke, laki aku boleh buat ape malam malam bute nih!)

Bini yg dah full fledge punye annoyed pon terus sound baik punyer: Owh..Lain kali kalau takde hal penting jangan telifon suami saya malam2 ye.. saya tak suke! (conveyed with voice as cold as ice!)

Lepas apologized terus dia letak.

Hahahhahahah..ganas tak akak youols.. Sakit ati ok..

Ko nih takde common sense ke?
Mase aku bujang dulu pon takde gile aku nak tepon laki orang malam2 bute.. unless urgent gile antara hidup dan mati.. or work related yg urgent takleh tunggu esok pagi..

For me, my rule is after 9pm sepatut nye takde pompuan mana2 yg gatal nak calling2 laki orang ok..

What of mase kau call tuh orang tu laki bini tengah memadu asmara.. tak ke potong stim setakat kau nak ngadu paip bocor!! bodoh piang..

Dalam kes nih, walaupon aku bukan tengah memadu asmara (kalau ye aku rase lagik teruk dia kena maki malam tuh.. hehehe)..tapik still aku tak sure org kacau husband aku dah tido..Kalau dia tak tido pon still aku akan rase annoyed jugak..

And once aku dah rase annoyed, I can't just switch off my annoyance right after that..

So guess what?

Lepas letak tepon tuh, Leman yg mase nih dah segar celik mata sebab dengar bini dia dah meroyan malam2.. get his fair share of the receiving end..

huhuhuhu..

Bertubi2 aku tanye apsal pompuan tepon malam2.. setakat paip bocor apsal takleh tunggu esok.. apsal pompuan tu bodo sangat kacau laki org malam2.. APSAL POMPUAN TUH PANGGIL DIA ABANG SULAIMAN?

Hell, aku dulu menyewa dua tiga rumah orang sebelom aku pindah umah sendirik.. and I ALWAYS addressed my landlords as ENCIK and bukan ABANG!! Confirm bini dia pon marah kalau aku gedik2 panggil abang kan..

Some things are plain common sense.. unless you're someone with zero common sense.. you'll know what's right and what's wrong..

hehehehehhe.. lepas dah kena marah ngan aku.. Leman gelak2 plak..
Dia kata aku saiko marah2 dia padahal dia tak salah pon and bukan dia pon yg suruh pompuan tuh tepon..

hehehehhe..

Too bad baby.. You're at the wrong place at the wrong time :P ..pade sape lagik i nak vent kan.. kalau i vent pade Hiro pon dia bukan paham.. dia gigit tangan aku lagik ado.. hehehe..

Tips hari nih: Jangan call laki orang malam2 kalau bukan urgent tahap antara idop dan mati

PS: Rajin gile update sampai 3 post in one day kan.. hehehe..takpe la.. nanti minggu raya confirm tutup kedai lama punye.

No comments: