Saturday, April 25, 2009

Hajat masih tak kesampaian..

Hajat di hati nak buat macam2 bende hari nih..
Tapi manusia hanya merancang..

Bangun agak pagi for a Saturday..
Sebab ape lagik kalau bukan aku nak kencs..huhuhuhu..
(Mak mertua takde nih awal plak aku bangun..hahahha..padahal slalu tuh kantoi bgn bila mak mertua dah siap prepare brekfes..adeiihhh..fail nak jadik menantu mithali camnih..hahhaha..)

Malam tadik ngantok sgt kol 12 dah tetido..
Tengah2 katil plak tuh..
(oh..malam tadik tido umah in laws kat Bangi..sbb nak lepak ngan adam n mirul.. in laws takde sbb pegi honeymoon kat Korea..hehhehe)..

Tgh syok tido tuh..dgr cam husband kejut2 suh tido betul2 (meaning "move it biatch..I wanna sleep too".. hahahahha..kiddingggggggggggg... (majok sebulan kalo laki mak cakap cengginih nyehs..hehehhe)..

Tapi aku ingat aku buat boo layan jek kat dia..dan sambung tido dgn penuh syoknye kat tgh2 katil..huhuhuh..

Tapi bila bgn pagi tadik..elok jek tido sebelah dia..

So I asked him in the morning..

dot: "Husband..malam tadik dia kejut ite takmo bangun ye? So canne husband move me"
Husband: "Abang angkat la.."

hahahahahhaha...sangat tak leh percaya.. nisbah berat badan aku mungkin lebih daripada dia :P
Paling terer pon dia tolak ngan kaki jek kan..hehehhe..

Walaupon bangun agak pagi.. dgn hasrat nak pegi "menge-teh" kat memana kopitiam.. tapi by the time nak kuar umah dah nak dekat kol 12 dah.. hjuhuh... so kitaorang brunch la trus.. (me + husband + adam)..

Then from Bangi.. our 1st stop is at Giant Kelana Jaya.. sebab dot nak beli baju tido lagik.. masa weekday hari tuh dah beli 2 pasang..sangatttt worth it..aku tengok kat Flear market curve.. material kain cotton yg lebih kurang sama..kat sana RM70 ke atas.. tapi kat Giant KJ nih baju dalam RM30 - RM39 sepasang.. heheheh.. aku beli lagik 2 pasang.. kalau ikot hati.. mahu jek beli lagik 4 pasang.. tapi ikot keadaan kewangan.. 2 pon cukup.. {note to self: kau bukan nak buat meniaga kat pasar malam nak beli sampai 10 pasang dot..huhuhuh}

Lepas tuh.. tersinggah plak kat booth2 tepi2 tuh..and terbeli satu t-shirt dan satu skirt..

Hangat jek telinge dgr husband's remark to Adam..

"Adam..tengok kak ina tuh.. belom sampai OU dia dah shopping macam2..."

hahahaha...alaa...tak baek tau husband nih main perli2 :P .. hehehhe

Then terus singgah beberapa bank untuk urusan kuar duit dan bayar utang yg berlambak2 ibarat 2 kali lilitan pinggang..hahahahha.. okla..make it three then.. huhuhuhh..

By this time.. dah nak pukul 330 dah.. and abah & mama baru is coming to our home.. so we decided to home first..

Tapi dot dah rasa cam tak sedap badan.. or lebih tepat..tak sedap kepala.. rasa dah sakit paler sebab seharian berpanas..Tapi maintain macho lagik..

Cukup macho untuk makan mee bandung muar yg abah bawak daripada muar..hahhaha.. plus goreng pisang..plus kek gulung..plus air teh opah buat lagik..heheheh..

Lepas makan bawak abah & mama baru gi tengok umah baru..wahhh..

Bila sampai de Rozelle.. aku cam sakit hati tengok rumah makin teruk.. I mean,, patut nye PKNS repair lah yg kecik2 kitaorang dah notice tuh kan.. tapi nih aku tengok..mende2 yg aku suruh diorang betulkan.. tak berbetul lagik.. mende2 yg aku tak suruh pon diorang betulkan..diorang pi usik plak.. geramm jeks.. siap tingkap satu bilik tido tuh diorang cabut and letak jek kat lantai..setan betul..nanti kalau hujan lebat konfem la tempias kan.. bodo piang..

And another scary thing is diorang tuh semua buat umah aku macam umah sendiri..

Kitaorang dah amik kunci.. tapi satu kunci pintu depan kitaorang tinggal kan ngan PKNS.. sbb sng diorang nak betulkan mende2 tuh..Tapi hari nih grill depan dah pasang..and kunci grill depan pon dah pass kat kitaorang.. so lepas kitaorang dah tgk umah tuh.. aku kunci la pintu depan.. and leman kunci grill.. and kitaong turun gi umah contoh kat tingkat bawah..

Tapi sebelom balik.. I asked husband tuh bukak kunci grill sbb nanti org PKNS tuh takleh masok..and kitaorang ade tambah nak buat sumthing else (minor) dgn contractor lain plak..
Tapi bila husband masok.. dia kata within than 20 minutes time..ade orang dah letak grill umah ayong skali dalam umah kitaorang ..(sbb ayong belom amik kunci)..

Pelik..

Sebab;

1) Kunci pintu depan = 1 copy ade pada PKNS

2) Kunci grill = 2 copy ade ngan kitaorang, mungkin satu copy ade pade contractor yg buat grill tu la agaknye..

So kalau kitaorang kunci dua2.. dedua party pon takleh nak masok sebab each ade access satu kunci jek kan..Tapi these 2 seperate party leh access masok umah kitaorang suka2 jek.. makne nye ape tuh? macam agak scary.. First thing we have to do once dah settle semua installation/renovation..is to change the front lock kan..

So lepas dah salam and say goodbyes to abah & mama baru.. kitaorang nye next destination was to OU.. *Hunt for the perfect MMS jeans for me..yeayyy..

Tapi baru half way sampai pelangi damansara.. aku leh rasa minor sakit kepala aku is fast turning into a major migrain.. huhuuhhu..despite dah telan panadol active fast.. tak active langsung nyehs..makin sakit ade la paler aku nih.. so terus mintak husband bawak balik umah.. dan lepas husband sapu kan ubat panas and picit kan paler sikiittttt jek :P ..aku pon tido sampai ke malam.. uhuhuhhuhu..

Sian husband.. dan adam.. sbb kat umah tuh.. tv pon takde.. or lebih tepat astro takde.. sebab semalam before kitaorang balik bangi.. ade electric surge.. sampai rosak modem dan juga rosak astro.. huhuhuh..abah kata mende nih sgt bahaya.. ade kes sampai leh meletop tv or peti ais.. Semalam org TNB tuh datang repair malam2 buta.. sampai pukul 2 pagi..siap ayong and opah..dan jugak kucing2 ku.. (Hiro siap tunjuk perasaan asek gigit kaki opah masa menunggu kat luar umah tuh..huhuhu)...Tapi punca nye sbb cabel jiran sebelah kiri aku.. umah dia pon effected..tapi skrg dah betulkan dah.. seb baik..

And now I'm back in Bangi..

Besok Adam and Mirul nak gi Sydney.. Girlfren adam pon pegi sekali.. (Sian mirul jadik "tiang letrik" selama 18 hari...)..huhuhuhhu.. beruntung budak2 sekarang..aku rasa kalau dulu aku nak gi Sydney 18 hari ngan leman.. mak aku kerat jari aku ngan pisau potong daging..huhuuhuhu... tapi bebudak tuh akan stay ngan abang girlfren adam tuh..

So kesimpulan nye.. still no MMS jeans for me..

"Manusia hanya merancang..Allah jua yg menentukan.. :) "

See you when I see you..
Bye bye

No comments: